Spotcheck: Bikepark Maribor

O víkendu se zahajovala bike sezóna ve Slovinském Mariboru. V Čechách toho k ježdění zatím moc není a tak jsme si řekli, že by nebylo od věci tento od ČR ne příliš vzdálený bikepark navštívit a podat vám o něm nějaké info.

Specialized Bike Park Pohorje, jak zní celý název bikeparku, se nachází ve druhém největším Slovinském městě Maribor. Kdo by čekal, že jde o nějakou giga metropoli, toho asi zklamu, počet obyvatel tohoto města je jen něco málo přes sto tisíc, což odpovídá asi velikosti našeho Liberce. Slovinsko je jednou ze zemí bývalé Jugoslávie, takže jsem nečekal žádnou noblesu, ale ačkoliv město samotné jsme neměli moc možností prozkoumat, udělalo na mě příjemný dojem a připadal jsem si spíš jako někde v Rakousku. Ceny ve Slovinsku jsou také velice příjemné a například jídlo v restauraci přímo u lanovky pořídíte do 5 eur i s pitím, levné jsou tu i pohonné hmoty takže s tankováním si také hlavu lámat nemusíte.

Z České Republiky to sem je cca 500 kilometrů (z Prahy 600km, Hradce Králové 530km, Brna 380km) a nejlepší je asi vždycky jet přes Brno a odtud přes Vídeň a Graz. Cesta je poměrně dobře značená a skoro pořád po dálnici takže i rychle utíká. Jen malá poznámka k těm dálnicím, Maribor leží asi 20km od hranic s Rakouskem a tak se nevyplatí kupovat Slovinskou dálniční známku, ale raději jet po vedlejší silnici, což je z velké části také dvouproudová silnice.

Dost už bylo plků okolo, teď se pojďme podívat, jaké možnosti místní kopec nabízí. Za cenu 28 eur vás bude o 700 výškových metrů celý den vyvážet kabinková lanovka, do které se v pohodě vejdou 3 lidi i s kolama. Oficiální stránky uvádějí, že celková délka tratí je 15km, což jsem teda neměřil, takže nezbývá než věřit, počet tratí je oficiálně tři, ve skutečnosti je tu ještě mnoho ilegálních trailů, takže kdo hledá, možná se dostane i na vyšší číslo. My se pojďme podívat na ty legální, nejjednodušší je modrá, tady si zajezdí opravdu každý a zkušený biker tu asi dlouho jezdit nevydrží.

Pro středně pokročilé je tu červená, kde už si užijete víc zábavy v podobě lávek a dropů ale zároveň se všechny obtížnější místa dají v pohodě objet, takže to zvládne projet i začátečník. Jediná škoda byla, že spoustu dřevěných překážek byla po zimě v nesjízdném stavu, ale to se doufám během léta napraví. Pro zkušené jezdce tu pak je připravena černá, na které se jezdil i světový pohár. Tahle trať nevede hned od začátku, ale napojíte se na ní až asi v jedné třetině kopce. Jelikož trať vede z velké části lesem je zde opravdu hodně kořenových pasáží ale také legendární rock garden, kterou jsem během naší výpravy viděl nejednoho člověka scházet pěšky, což svědčí o tom, že tahle trať už opravdu není pro každého.

Jelikož sem asi nepojedete na otočku na jeden den, hodilo by se vědět ještě něco o kempování. Nachází se tu malý kemp se záchodama a sprchou ale ten byl v době naší návštěvy (opening) nacpaný k prasknutí a cenu se nám nepodařilo zjistit ale vzhledem k tomu jak freestylově to tam probíhalo, asi nebude nijak přehnaná. Na parkovištích okolo lanovky se prý kempovat nesmí a místní policie to hlídá, ovšem v době naší návštěvy asi zavřela oči a okolí lanovky sice občas přijela zkontrolovat, ale problémy, pokud vím, nedělala.

Další zajímavé články