TEST: Blizzard 50-27 LTD

Biková sezóna se nám pomalu rozjíždí a někteří z vás řeší výběr nového stroje. Ani já to nemám jinak a chtěl bych letos rozšířit stáj nějakým trailbikem, do oka mi padnul model Blizzard od Rock Machine. Pojďme se mu tedy podívat na zoubek.

Model Blizzard se dělá celkem v osmi variacích osazení, čtyři dvacetidevítipalcové a čtyři dvacetsedm a půlky. My se zaměříme na sedmadvácy a hlavně pak na jejich druhou nejlevnější variantu Blizzard 50-​27 LTD. Už při prvním pohledu na tento bike vás zaujme dost netypická geometrie a tak se hned logicky začnete pídit po tabulce s rozměry a úhly. Pro rám o velkosti 19 palců je i přes poměrně malý rozvor 1123mm délka hlavní rámové trubky rovných 600mm. Aby se konstruktéři k takovým číslům dostali museli zvolit úhel hlavové trubky 69°, který by jste čekali, spíš u více XC laděných kol. Ten však kolu dodává spoustu hravosti v zatáčkách a může tak být vlastně velkou výhodou. Pokud však máte rádi rychlé sjezdy, měli by jste zpozornět. Co mi však přišlo ne zrovna moc příjemné, byl efektivní úhel sedlové trubky pouhých 72°. Na pocit že kopu nějak víc před sebe by se možná i dalo zvyknout, ale tím jak je posed posunutý více nad střed zadního kola musíte při šlapání do kopce hodně hlídat záběr, aby jste nejeli po zadním. Co se pružení a tlumení rámu týče tak tady musím vyseknout velkou pochvalu, zadní stavba zavěšená na virtuálním čepu v kombinaci s tlumičem RockShox Monarch RL fungovala naprosto bez připomínek.

O přední pružení se stará vidlice RockShox Sektor TK, což je sice jeden ze základních modelů, ale že by nějak výrazně zaostával, jsem si stěžovat nemohl. Co mě však vyloženě nadchlo, byl kokpit Race Face. Představec o délce 60mm bych sice snesl o malinko kratší zato řidítka o průměru 35mm a šířce 760mm bych neměnil ani za zlato. Brzdy z dílny Shimano patří do nižší třídy Acera a tady se bojím, že většina lidí, bude krátce po pořízení tohoto stroje přemýšlet nad výměnou. O pohon kola se starají kliky Race Face Affect s 32 zubým převodníkem odkud je síla přenášena přes řetěz KMC do 11-​ti rychlostí přehazovačky Sram GX. Řazení též Sram GX, kazeta 11-​42 a i když se musím přiznat, že jsem nečekal žádné zázraky, řazení šlapalo jak po másle a ani jednou jsem nezaregistroval že by se mu nechtělo nebo že by přeskočilo. Kola jsou upletená z ráfků Weinmann a nábojů ONE Race obojí na pevných osách a obuty do plášťů Schwalbe Nobby Nic 27,5x2,35. Poslední komponenta, která mi udělala vyloženě radost je teleskopická sedlovka KindShox Cruxi. Její ovládání bylo sice poněkud tuhé a nechci si představovat, jak s ním zápasí nějaká křehká žena, ale byla tam, což je vzhledem k ceně kola velké plus a trailové kolo bez teleskopu prostě nechceš.

Sečteno, podtrženo, za 54 990Kč dostanete slušně vybavené trailové kolo, co kopíruje veškeré moderní trendy, které většinou najdete u mnohem dražších modelů (teleskopická sedlovka, převod 1x11). Vzhledem k poměru cena výkon určitě stojí za zvážení!

Další zajímavé články