Freeride.cz

Hlavní sekce

Recenze:
TEST: Rotwild R.E1 FS 650B

Freeride.cz » Bike » Články » TEST: Rotwild R.E1 FS 650B

Již je tomu několik let, kdy jsem měl možnost ve slovinských Alpách testovat kola Rotwild, ze kterých jsem tam byl nadšen. Uběhlo několik modelových řad a zvětšení průměrů kol a Rotwilda mám opět pod rukama, tentokrát v Čechách. Moc jsem se na něj těšil, takže hned jak dorazila krabice, šel jsem skládat.

Rotwild je německá značka a jejíž kořeny sahají až do roku 1994. Rotwild neboli Jelen se zabývá převážně výrobou kol pro MTB disciplíny, ovšem vyjímkou není ani elektro či trekingové kolo. Značka Rotwild u nás není ještě tak provařená, ale opomenutí si nezaslouží, její kola vozí již řadu let třeba legenda světového freeridingu Richie Schley, nemo mistr světa v maratonu Alban Lakata. Ale asi už bylo dosti o firmě, teď se koukneme na stroj R.E1 FS, který se mi dostal pod ruce. 

Jakmile jsem stroj poskládal neváhal jsem ani minutku a vyrazil jsem se s ním seznámit. Jeho surová hliníková barva se mi zalíbila, žádné zbytečné barvičky, prostě je vidět až na morek trubek ze slitiny 6066 T6. Rotwild se nesnaží zaujmout zbytečným ohýbáním trubek ovšem přítomný hydroforming je povedený. Důkazem je horní rámová trubka, na kterém je vidět pozvolný kónický přechod na větší průměr. Jinak co se týče umístění tlumiče, tak tlumič je ukotven svisle k sedlové trubce pomocí vahadla, které je oproti konkurenci vyrobena ze dvou částí. Nejedná se o sešroubované vahadlo tvz. jeden kus, opravdu jsou to dva kusy. 

A co výbava?
Líbí se mi, když má kolo na sobě komponenty od jednoho výrobce nebo když je jedna značka zaměřena na určitou sekci stroje jako je to tady. Přenos síly v podobě přesmykače, přehazovačky a řazení má na starosti Shimano XT, které je opravdu spolehlivé. Přehazovačka je s rámem spojena pomocí Direct mountu, který zaručuje vyšší tuhost pro přehazovačku a také vzniká větší prostor pro nandavání kola.  Rohatej vsadil i na osvědčené brzdy od zmíněného Shimana XT, které skvěle padly do ruky a brzdný účinek po zajetí byl taky na vysoké úrovni. Moc se mi líbilo, že řadící páky byly součástí brzd a odbourala se tak další objímka na řídítkách. Dobré by bylo asi zmínit, že řazení se dá různě nastavit (vzdálenost řadících páček od gripů).

Řídící středisko ovládl Crankbrothers se suprovými 740mm širokými řídítky Cobalt 2, které byly opravdu skvěle tvarované a hlavně pohodlné. Bike s řídítky spojoval představec Iodine . Opět se na kole objevily gripy od firmy Ergon, tak jsem se začínal bát po zkušenosti u kola Yeti, které jsme testovali. Ovšem model GA1 byl úplně jiný, skvěle padly do ruky a ani po několika hodinovém ježdění mě ruce nebolely. 

Další zastoupenou firmou nalezenou na R.E1 FS je E13, ta kolu dodala kliky TRS+ s 36 respektive 22 zuby, tohle všechno bylo doplněné pro lepší stabilitu řetězu, napínákem o E13. Aby toho nebylo málo, 27,5“ kola dodala taky étřináctka vč. nábojů. Tyhle hodně pevná kola, se kterýma se dá hodně dovádět, jsou osazena pevnými osami. To je u takovýho kola se zdvihem 160/160 mm standard. S kolama jsem byl spokojenej a jediný co můžu vytknout je hlasitý cvrček v zadním náboji. Chvíli to bylo pěkný ho slyšet, ale po několika hodinovém ježdění mi to lezlo na nervy.

Tlumící jednotky jsou dosti standardní, předek si vzal do parády FOX 34Talas CTD v modifikaci Factory Kashima. Lišák disponoval 160mm zdvihu, které jsem využíval v 99% testování, jelikož 130mm mi nevyhovoval. Zadní část si ovládal taky lišák Float CTD s Factory Kashimou a 160mm aktivního zdvihu. Jelikož jde celkově o čtyřčepovou konstrukci, je celý systém aktivnější a citlivější.

Asi takhle, zadní stavba rozhodně není tvrdá a i přes doporučené nafoukání tlumiče jsem si jaksi připadal dost měkce. Takže došlo na foukání takových tlaků, které bych asi jinde nepraktikoval, ale pak vše fungovalo jak mělo. V terénu to bylo suprový, bylo vidět, že Jelen je ve svém živlu a užívá si. Jakoukoliv nerovnost jsem dostal pod kola, tak byla eliminována. Nejvíc se mi líbila aktivita při menších skocích, kdy kolo úplně vylétlo a na dopadu jako by nic. Prostě hodně hravý stroj. Při výjezdech po asfaltu trochu ztrácel díky plášťům Schwalbe Hans Dampf EVO o šíři 2.35“, ale v lese byl ideálním společníkem i v tom největším bahně. Stabilita a záběr byl na vysoké úrovni. Asi doposud nejlepší sedlovku na trhu bych si dovolil nazval KS LEV, má pohodlné ovládání, nezajíždí když nechcete, lehká a má skvělý chod.

Tak tenhle “šesterák” je opravdu hodně zábavnej. Nadchnul mě svou hravostí a stabilitou v terénu. Kolo je ideálním parťákem jak na enduro závody nebo jen tak na dlouhé výlety terénem. Určitě by se Rotwildu líbilo víc v horách, kde by ukázal větší potenciál, ale i tak jsem si ho zamiloval. Myslím, že I vás by nezklamal. Jsem rád, že po dlouhé době má konečně Rotwild i v Čechách zastoupení díky http://www.isobike.cz . Cena tohoto stroje od našich západních sousedů je 130 000 Kč

Líbilo se nám
- Design
- Celková lehkost a hravost
- Teleskopická sedlovka KS LEV

Mohlo by se zlepšit
- Hluk nábojů E13

Autoři článku:

Ondra „Endruuu“ Kinkor
Ondra „Endruuu“ Kinkor

Člen redakce bike sekce. Bike a foťák jsou moje velký závislosti

Ondra „Endruuu“ Kinkor
Ondra „Endruuu“ Kinkor (Fotka)

Člen redakce bike sekce. Bike a foťák jsou moje velký závislosti

Kategorie: Recenze
Vydáno: 3. 12. 2013 v 00.56

Hodnocení článku:

Pro hlasování o nejlepší fotku nebo video se musíš přihlásit nebo se zaregistrovat.