Nový RockShox Boxxer 27.5"

Když jste viděli nedávno do světa vypuštěný SRAM X01DH, možná jste přemýšleli, proč by SRAM zval hrstku novinářů z celého světa na Nový Zéland jen kvůli ubrání pár koleček. Naštěstí u toho nakonec nezůstalo a tato předváděčka se stala také první, kdy mohli poprvé jiní jezdci, než z Blackbox crew, vyzkoušet zcela nový RockShox Boxxer s Charger Damper.


2015 BoXXer Fork Highlights
• Models: World Cup, Team, and RC
• Wheel Sizes: 26 or 27.5-inches
• Travel: 7.9-inches (200mm)
• Compression Damper: Charger (World Cup and Team) or Motion Control IS (RC)
• Rebound Damper: Rapid Recovery
• External Adjustments: Beginning stroke rebound, low-​speed compression, and air pressure
• Internal Adjustments: High-​speed compression, high-​speed rebound, and air volume via Bottomless Tokens (World Cup)
• Spring: Solo Air (World Cup) or Coil (Team and RC)
• Stanchions: Fast Black 35mm aluminum
• Axle: 20mm Maxle Lite DH
• Colors: Black, White, and Diffusion Black with aftermarket sticker kit available for customization
• Weight: 26” - 2,585g, 27.5” - 2,637g (World Cup) /​/​ 2,890g, 2,942g (Team) /​/​ 2,882g, 2,934g (RC)
• MSRP: 26” - $1,700, 27.5” - $1,735 (World Cup) /​/​ $1,275, $1,310 (Team) /​/​ $865, $900 (RC)
Availability: August 2014

Představením Boxxera 2015s novou patronou Charger Damper, je touto dobou již minulostí a v nejbližší době přijde k dispozici i pro veřejnost. Abych pravdu řekl, test bike, na kterém jsem poprvé zkoušel nový model, mi sedl mnohem lépe, než jakýkoli bike profesionálních jezdců, na kterých jsem měl možnost se projet v posledních letech. Může to znít trochu přehnaně, ale opravdu se snažím držet svá kola na vysoké úrovni. Není nutné každý rok nový rám, ale co se pružení týče, snažím se mít vždy to nejlepší, co je k dispozici. Výsledkem je, že jsem jezdil každý modelový rok Boxxera posledních 10 let, plus několik dalších konkurenčních značek. Za tu dobu přišlo spoustu drobných změn, jako vnější nohy, povrch vnitřních nohou atd. Drobné vylepšování existujících vnitřností. Dneškem je všechno jinak a RockShox udělal obrovský skok vpřed v porovnání se všemi změnami za poslední roky

What’s New?
• Charger Damper with Rapid Recovery rebound (World Cup and Team)
• Air and coil spring refinements (World Cup and Team)
• Fast Black upper tubes (all models)
• 27.5-inch option (all models)
• 131gram weight reduction (World Cup)
• Fewer external adjustments

.

Charger Damper

Koncept Chargeru začal jako vývoj v downhillu v roce 2011, ale po tom, co se začal rozšiřovat potenciál trialových kol a potažmo vidlic, rozhodlo se, že jako první dostane tuto technologii Pike. V celém systému vidlice nefiguruje žádný vzduch, všechna energie se tak rozkládá přímo mezi tlumící a pružící media, respektive oleje a pružinu. Výsledkem je, že je potřeba mnohem menší síly k uvedení vidlice do pohybu s maximální plynulostí. Servis se doporučuje zhruba po 200 odjetých hodinách a po té době je celý servis záležitostí méně než 5 minut. Největší zásluhu na nižší hmotnosti má výměna pružení. Další příchází s odstraněním vnějšího štelování na pružinové noze. Pryč je vysoko rychlostní odskok i vysokorychlostní předpětí. Stále je ale možné upravit toto vyndáním pružiny a přeházení podložek. Zabere to 30 minut až 2 hodiny. Záleží na zkušenostech.

Solo Air Spring Updates

Solo Air model přichází s možností úpravy progresivity pružiny pomocí Tokenů tak, jak je to na obrázku níže. Vidlice přichází klasicky s jedním, většina světových jezdců bude využívat tři. Záleží na každém a je třeba to vyzkoušet.Solo air automaticky nastavuje positivní a negativní komoru na jakkoli vážícího jezdce. 

27.5 Options

Není žádným tajemstvím, že 27,5 palců se stává stále častějším na kolech světových jedzců. Rock Shox je na to připraven a první nápovědy jsme mohli vidět už Jižní Africe. Všechny modely Boxxera budou dostupné i v tomto rozměru. Stejně tak dostupnější Domain. Zajímavostí je možnost upravit starého Boxxera jen výměnou spodních noh.

But Wait, There’s More… Upgrade Kits

Když jsme večer po pár pivkách probírali s obchodními zástupci Rock Shox, jak maj skvěle našlápnuto, že je čeká zlatý důl, jak všichni budou vyhazovat staré Boxxery a kupovat nové, překvapili mě, že budou k dispozici i upgrade kity.
Nový charger Kit bude k dispozici na všechny modely Boxxer 2010 a novější za cenu 379 dolarů. Jestliže máte Boxxera z polivny roku 2011 a novější, bude Vám k dispozici také nová Solo Air patrona nastavitelná pomocí Tokenů a to za 188 dolarů. To bylo něco, co bych nečekal od společnosti, která kompletně předělala všechny produkty pro tento rok. Upgrade na Charger je jednoduchá a zabere méně než hodnu. 

What’s The Bottom Line?

Abych pravdu řekl, ježdění na novém Boxxeru mi přijde trochu jako podvádění. Připadal jsem si, jako by mi to přidávalo pár vteřin navrch. „Tady máš novou vidlici a v další jízdě sundáš 5 vteřin. Co na to říkáš?“ Když vezmu v potaz moje zkušenosti, nemůžu říci nic jiného, než že výkon vidlice je ohromující. Takže, změna hry?
Tahle vidlice si zaslouží více, než 5 hvězd. Kdo toto vyzkouší, musí se ptát, co lepšího můžou jezdit BlackBox jezdci letos?
Jak jsem řekl, nejedná se o žádnou drobnou změnu, ale o masivní přerod. 

přeloženo z vitalmtb.com

Další zajímavé články