Představení: Ghost 2015

Minulý týden jsme vám představili novinku, která vyplula z továrny Ghost nacházející se ve městečku Waldsassen. Nyní si ukážeme zhruba to nejzásadnější co nás příští rok čeká od firmy Ghost.

Asi nejzásadnějším je, že se tak nějak překopal celý koncept kol Ghost a jejich označení. Co se týče toho označení vznikla například řada KATO, která se roděluje na sekci PRO (pevné rámy) a FS tedy celoodpružené stroje. Oba biky vozí střední průměr kol, tedy 27.5“ , zdvih HTčka je 120mm a FS to má 130/​120mm je to taková levnější a hliníková verze Riotu (Představení: Ghost Riot LT 2015). Kato má celkem 6 modelů, které se liší především osazením, k dispozici bude i verze s E:i shock neboli elektronickým tlumičem. 

Holky nemusejí věšet hlavu i na ně čeká něco nového. Jedná se o model LANAO, který vychází z KATA, je opět ve verzi PRO a FS. Pevňák nabízí na 650B kolech 100mm zdvihu a verze FS je stejná jako u pánského modelu Kato FS, tedy 130/​120mm.

Dalším modelem na 27.5“ kolech je už praxí ověřený endurový stroj Cagua (TEST: Ghost Cagua 6540 650b), který zůstal téměř nezměněný. Opět je k dispozici s vidlicí FOX Talas se zdvihem 160/​120mm a tlumiči X-​Fusion nebo Fox Float na 155mm zdvihu. 

Pro příznivce celoodpružených velkých obručí tu máme několik modelů. Řada AMR se zbavila 650béček (teď KATO) a vzala si pod křídla čistě 29“ obruče. AMR čítá celkem 10 modelů, které se ještě rozdělují na několik podskupin. Ghost nabízí čtyři hliníkové modely se zdvihovým rozmezím 130/​120mm, pak tři karbonové modely s hliníkovou zadní stavbou se stejným zdvihem. A co ta poslední trojice? Ta je také s karbonovým rámem a hliníkovou zadní stavbou ovšem se zdvihem 100/​100mm, které budou převážně osazeny řadou Sram XX1 (1x11).

Nezapomnělo se ani na gravity disciplíny do které patří Freeride, Downhill a fourcross stroje. Ghost nabízí dvojici sjezdových sjezdových speciálů DH 9DH7, konstrukčně se na nich nic nezměnilo, ovšem na modely 2016 se můžeme jen a jen těšit, jelikož kluci z Ghostu vymýšlejí zajímavou věcičku. Model The Hood nabízí tři HT verze určené na dirtování a hlavně na fourcross. To určitě víte, prostě Datlova kola. V nabídce se ovšem objevil i celoodpružený Hood, který nás zaujal a tak jsme ho popadli a vyzkoušeli na fourcrossové trati nedaleko Waldsassenu. A co si o něm myslím fourcrossový odborník Jirka Penc? 

Jirka Penc:
“Co s tyce nového fourcrossového fulla nesoucí jméno The Hood FS, skvěle mi padla testovaná velikost. Geometrie byla hodně příjemná, během jízdy po rovině nebo při šlapání jsem ani nepoznal, že jedu na celopéru. Ovšem při odrážení na skoku nebo jízdě v boulích po zadním bylo cítit jak tlumič pracuje a tak se s tím bylo třeba víc naučit. Byl to trochu nezvyk oproti pevňáku, který je za každé situace tuhý. Holt se s tím musí člověk naučit a počítat s tím. Jako na startu a během šlapání jsem si přišel jako na pevňáku, tam nepoznáš rozdíl. V zatáčkách mi přišel lepší jak HT, jednoduše řečeno, mohl jsem to tam nahulit v rychlosti a to kolo to podrželo. Překážky, jako schody, klady, rockgarden full jednoduše zmáknul. Je to hodně dobrý pomocník. I Tomáš Slavík si ho oblíbil, takže na něm pravděpodobně pojede i JBC 4X Revelations v Jablonci nad Nisou 26.7.“

Na příští rok se opravdu můžeme těšit. 

Další zajímavé články