Test Armada Tracer 108

Osobní zkušenost z testovačky nové série Armada Tracer!

Kalifornská značka Armada byla založena v roce 2002 profesionálními lyžaři. Byla a je známá hlavně výrobou parkových a posléze prašanových lyží. Jak šel čas, zakladatelé firmy a testeři v jedné osobě prošli postupným vývojem. Z parkových krys se stali freerideři a následně i skialpinisti. Již dva roky dělá Armáda skialpovo-​freerideové lyže s názvem Kufo 108Kufo 103.

Kufo 108 již jezdím třetí sezónu (ano je to trochu matoucí, ale vy na to určitě přijdete). Zpět ke Kufám - skvělé univerzální lyže, která je do 30cm prachu naprosto skvělá. Velmi stabilní v rychlosti a přitom snadno ovladatelné. Jen malý rocker ve špičce jim nedovoluje bezstarostné plutí ve velkých přívalech sněhu tak jako 100% prašanovkám. Kufa v kombinaci s tech. vázáním a lehkými botami nikdy neměly problém stačit ve výšlapech skupině s lidmi, kteří měli čistokrevnou skialpovou výbavu. Spíše ti měli pak problémy ve sjezdech. Armada si vždy zakládala na lehce ovladatelných lyžích. Což si i Kufa zachovala a tak na nich není sjezd utrpením.

Armada Tracer 108 je přímým nástupcem Kufo 108 pro sezónu 17/​18. Na tuto sezónu si Armada připravila přímo revoluci ve svých modelech. Kompletně změnila řadu powder modelů JJ a ukončila všechny ostatní prašanové a skialpové modely. Na místo nich vznikla řada Tracer.

Od ultralehkých Tracer 88, následují 98, 108 a 118. Číslo znamená, jak jste určitě pochopili, šířku pod botou. Všechny modely vycházejí ze stejného tvaru a stejné technologie výroby. Zkrátka jedna lyže ve více šířkách, což mi přijde jednoduše geniální. K čemu desítky modelů v modelové řadě. Vždyť stejně nejdůležitější je šířka lyže pod botou. Samozřejmě jednotlivé šířky se liší v tvrdostech a velikosti rockeru. Zkrátka jsou dokonale naladěny na ten daný typ sněhu, pro které jsou jednotlivé šířky určeny.

Teď se vrátím k samotnému testu Tracer 108. Tracery jsem měl možnost testovat v půlce března na Velkém Kavkaze v Gruzii v oblasti Svaneti. Jeden den v resortu, kde jsem na pláních s převýšením 1400 metrů projel veškerým typem sněhu - od 30cm prachu po jarní vatu. Následovala vynáška stanu a jídla na 3 dny z 1600m.n.m. do 2600m.n.m. Zde jsem testnul chůzi na pásech s 30kg na zádech. Poslední 3 dny byly ve znamení klasického skialpu, kdy jsem našlapal 4000 výškových metrů. Bohužel kvůli extrémně špatné lavinové situaci jsem je nemohl vzít na žádný hodnotný sjezd. Jen pláně do 35° s rychlostí lyžaře okolo 100km/​h.

A jak lyže obstály? Jsem až po uši zamilovaný!!! Zachovaly si stabilitu v rychlosti od své starší sestry Kufo 108, ale ještě se zlepšila ovladatelnost. Nyní točí takřka sami i v malých rychlostech, takže vhodné pro začátečníky, ale jsou i velmi dynamické při výjezdu z oblouku. Pokud chcete, dokážou vykopnout z oblouku do oblouku stejně jako závodní slalomky v bránách. Není to nic nepříjemného. Lyže je velmi čitelná a rozhodně vás to nepřekvapí. Nechápu, jak se to konstruktérům povedlo, ale jsou zde tři vlastnosti, které spolu nejdou dohromady. Vždy když zlepšíte stabilitu v rychlosti, snížíte točivost v pomalé jízdě, nebo živost lyže. Tahle má všechno. Stabilitu, živost, snadnost!

Další výrazné zlepšení přišlo v jízdě ve velmi hlubokém sněhu. Rocker ve špičce lyže výrazně narostl a montážní bot se posunul o 1cm dozadu. Takže Tracery teď plavou na svou šířku parádně s hmotností okolo 1900g. Jasně jsou i lehčí, ale na mých pohodových 2000 výškových metrů za den naprosto dostačujících. Hlavně s úbytkem hmotnosti, by se už mohly horšit jízdní vlastnosti a bude růst šance na zlomení lyží. 

Za mě se těšte 100% na příští sezonu, máte opravdu na co! Nejlepší skialp/​freeride lyže. A já se budu těšit na Tracer 118 a na to bílé zlato, kolik ho bude muset napadnout, abych je mohl vytáhnout, protože 108 toho zvládnou opravdu hodně :-). 

Další zajímavé články

The Blondes a Arianna Tricomi vychutnávají Japonsko v segmentu z "The Land of Giants" od MSP

Čtyři freeriderky nás vezmou v ochutnávce z "The Land of Giants" do japonskýho prašanu...

Štylař Valentin Morel potěší season editem

Švýcarská štylová mašina Valentin Morel má venku nový sezónní video...

Kim Gubser prubnul na Swatch Nines 2024 světovej rekord v nejvyšším poletu

Na letošních Swatch Nines padl rekord v nejvyšším airu historie...