Rozhovor:
Roman "Daly" Dalecký
Freeride.cz » Ski » Články » Roman "Daly" Dalecký
Pro dnešek jsme pro vás vyzpovídali další českou freeski celebritu. Tentokrát to není nikdo jiný než sám Daly alias Roman Dalecký alias Ing. Roman Dalecký.
Roman Dalecký
Roman Dalecký alias Daly patří již ke služebně nejstarším jezdcům u nás tak ho nějak široce představovat myslím nemá cenu. Daly se letos s českou reprezentací podíval na měsíc do USA. Stal se mistrem republiky a navíc připravuje u sebe doma v Mostě hodně zajímavý projekt. To už se ale všechno dovíte až v rozhovoru!
Čus Daly jak se zrovna máš?
Čau, mam se dobře, zrovna makám na mým projektu www.jumpark.cz a na sestavování juniorské a seniorské repre ve slopestyle. Zrovna jsem dostal informaci, že 2012 bude juniorská olympiáda v Innsbrucku, a tak jsem vybral tři kluky do juniorské repre, kteří se této olympiády zúčastní v disciplíně slopestyle. Jsou to Fanda Jetmar, Vlastimil Woznica a Šimon Bartík.
Nemůžu se hned na začátek nezeptat na měsíční trip do USA. Takže kde jste všude byli a jak jste si to užili?
No byli jsme skoro všude po celé USA. Projeli jsme asi pět států. Nejdříve jsme byli v Salt Lake City na MS slopestylu a pak jsme to vzali přes Vegas a Grand Canyons do Colorada, kde jsme trávili čtrnáct dní v Breckenridge a Keystone.
Můžeš nám něco bližšího říct o MS v Park City. Ňáky pikantnosti ze zákulisí a podobně…
No MS bylo celý pikantní už kvůli minus třiceti stupních každý den. Dopady led a rychlost nulová, takže jsme si museli zvykat na kredence. Když jsem se z USA vrátil musel jsem si dát měsíční pauzu od ježdění.
Letos si taky vyrazil na jeden kontest do Slovinska. O co tedy šlo a jak to tam vůbec probíhalo?
Šlo o národní pohár, který se započítával do FIS žebříčku, kde jsem momentálně na 27. místě z 58. Byl to takový dětský slopestyle, skoky max 10 metrů. Ale Slovinci jsou dříči a pěkně to vyšejpovali. Tak jsem dal svoji zavodní sérku rodeo 5 japan do switch cork 9 mute a vysloužil si druhej fleklek..Zajel mě nějaký Slovinec s misty 7 do rodeo 7.
Dostalo se k nám, že se momentálně začneš hodně angažovat u ČR reprezentace. Můžeš nám o tom říct něco bližšího?
Na valné hromadě úseku akrobatického lyžování na Svazu lyžařů ČR jsem byl zvolen členem revizní komise a šéfem naší disciplíny – new school, která byla mimochodem oficiálně zaregistrována na svaze. Takže mojí náplní práce teď bude navrhovat reprezentační družstvo. Starat se o to, kam pojedou na závody a lobovat za rozpočet na repreJ. Repre už je tedy sestavena a po konzultaci s Pepem Kalenským si myslím, že je to správná volba: senioři: Pepe, Dědek, Mário, Robhol, Fil a já, junioři : Jetmar, Woznica, Bartík
Všichni znají tvoje jasné názory na Olympiádu. Takže dostat tam někoho z Čech je třeba jedním z tvých cílů?
Jasně OH je cíl každého sportovce, a tak kdo sportuje a chce něčeho dosáhnout musí mít stejnej názor na OH jako já. Kdo si chce dělat sport jen pro radost může a nikoho to nijak neomezí. Na OH do Innsbrucku 2012 chci dostat všechny juniory a na OH do Soči 2014 chci, aby se dostalo, co nejvíc kluků. Podmínkou je ale dva roky tvrdě trénovat a naučit se tři dably v lajně. K tomu abych toho dosáhl stavím tréninkové centrum s molitanovým dopadem, které buď bude nebo nebude naše spása!
Dříve se hodně věnoval svojí Freeskiingové škole. Jak to s ní vypadá teď?
Škole jsem se věnoval když jsem měl zraněné rameno, teď ji chci znovuobnovit v novém areálu, kde mi bude dělat pomocníka Tomáš Kavan když budu zrovna na závodech.
Ze školy vzešel třeba Šimon Bartík, kterej je momentálně celkem dost vidět, takže s ním musíš bejt určitě spokojenej.
Ze školy vzešel Martin Kavka a Vlasta Woznica. Tito kluci skáčou korky, flaty a dablbeka na sněhuJ, Šimon vzešel z kempů, a nejen z mých hodně ho naučil i Lukin Mikula.
Aj tak to sem se malinko spletl :).Taky vím o jistém projektu, který plánuješ u sebe doma v Mostu, a který si již dnes nakousl. Povíš něco bližšího i našim čtenářům nebo si zatím musí počkat?
Nejdřív tě opravím: ne v Mostu, ale v Mostě :)
Omlouvám se Mostečákům :) (jestli se jim tak říká teda…)
Dělám skok do molitanu, který by měl být otevřen a provozován ve zkušebním provozu od září 2011 do dubna 2012, kdy by měl být oficiálně otevřen. Všechny informace o projektu získáte na www.jumpark.cz . Bude to komplexní areál – skok do molitanu pro lyže, snb, kola, trampolína do molitanu, trampolíny kruhové, raily, startovací brány pro skikros pro letní trénink, volejbal, fotbal, nohejbal, posilka a další a další vyžití.
Tak to se určitě všichni těšíme. Tak dál. Letos ses taky připojil ke klukům k natáčení Separation 2. Takže jak na tom jste a nemáš v kapse nějakou veselou příhodu z natáčení?
No ke klukům jsem se připojil a veškeré záběry mám zatím z USA. Jinde jsme nenatáčeli. Bejt s Robholem měsíc je samo o sobě veselé. Nejvíc na mě zapůsobil Robholův kvíz: Byls tam? Kde?
Jednou větou popiš svůj ideální den.
Vstávačka, výklus, snídaně, odjezd do mýho areálu – trénink dably, oběd, odpolko posilka dobrá večeře a večer kontrola účtu a zjištění že mi sponzoři poslali zase další milion :).
Děkovačky a tak na závěr?
Děkovat bych chtěl všem lidem, kteří mě pomáhaj s JUMPARKEM, rodičům a mý holce, která má semnou trpělivostJ. A všem lidem, kteří mě v tomdle sportu podporujou a pomáhaj mi.
nejčtenější Články
Vyhlášení Freeride.cz Sticker Contestu
Ti z vás, kteří se zapojili do naší osmiměsíční soutěže Freeride.cz Sticker Contest se dnes dočkali a mohou se…
Stubai Spring Camp by Big Shock - Aktualizace
Podařilo se nám sehnat levnější ubytování a osekat některé položky ( snídaně, gril, atd.), abychom co nejvíce…
Štivák by Jara Sijka
A máme tady další parádní kousek ze série One Shot. Tentokrát od dvojce Štivák a Jara Sijka.
Nejlépe hodnocené Články
BŠSS short edit
A dneska se vrátíme na letošní Burton Špindl Spring Sessions s jedním kratším editem. Endžoj!
Red Bull Cold Rush 2012
Že jste se na živo nedostali na parádní Red Bull Cold Rush? Nevadí! Dnes tu totiž máme skoro pětačtyřiceti…
Jam Camp 2012 - originál dostal nové balení
Informace o legendárním českém campu v Hrozenkově!


















Hodnocení: 0
„Riči“ 1. 6. 2011 v 16.56 napsal:
co třeba do juniorů pá´ta kříž nebo dan ilenčík? oba dávaj dobře na skoku i na jibbech
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 25. 5. 2011 v 23.19 napsal:
no jo ale tak musi to bejt hnany do extremu at ten sport nak vypada a nekam se posouva, koho by bavilo koukat 20 let na 360mute:-)
Diky ale ja to moc nevidim mam jit na operaci s rameneem znova nedrzi mi to tak budu zvedav zda se jeste do zimy stihnu dat do kupy..
No jo uz to neni jk kdyz nam bylo 20 vid ty starej fotře:-)
uz to boli trosku:-)
Odpovědět
Hodnocení: 0
„Zetor“ 25. 5. 2011 v 22.06 napsal:
Reakci na daly: Vpoho, krom tech treninku s tebou souhlasim.
A nejde vo to, ze bych nevedel, co znamena poradne trenovat (byl sem v repre do 22 v atletice), ale zrovna u tehle sportu, kde je to hodne o sikovnosti je to hnany do extremu, intenzitou i vekem. Prave to me na sport gymnastice apod sere.
Ale tak je to otazka nazoru, mozna i celkoveho pohledu na to, co vlastne sport ve spolecnosti znamena a k cemu ma slouzit...
Kazdopadne hodne stesti v organizovani i jezdeni a hlavne to zdravicko, to kmeti potrebujou jako sul :)
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 25. 5. 2011 v 21.51 napsal:
to zetor:
ad1 - stejne nic nevyresime tak proc to dal rozebirat
ad2 - co clovek to nazor ale vzhledem k tomu ze vetsine lidi je u prdele jejich sportovni rozvoj a staci jim uroven na jake jsou, nepotrebujou se dal posouvat a tak vetsina nazoru bude negativnich a taky neobektivnich.
ad3 - toho lojzu jem nemyslel tebe ale lidi z jinych diskuzi o oh.
ad4 - ti co jsou proti nic nezmeni
ad5- vidis to byl chytak, kdyz oh lidem co si jen tak jezdej nepomuze tak jak jim muze uskodit? todle je odpoved na prispevek lidi z minule diskuze o oh
ad6 - Treninky patri ke kazdymu sportu tk proc ti vadi ze to bude gymnastika a kokotsky treninky kdyz se te to vubec nedotkne muzes si jezdit jak budes chctit a treninkama vypestujes freeski mladez za kterou se cr nebude moct stydet..
ad7 - ja to nehrotim, jen mam striktni nazor na tudle vec a buduju neco nakej koncept nechavam v tom furu svyho casu abych neco takovyho v cr rozjel a proto me tydle nazory vyvadej z miry.
promin za ty ady nemam cas se rozepisovat..
Zduř
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 25. 5. 2011 v 19.13 napsal:
Horác neměl loni vůbec zájem a a má na repre jinej náhled. Brali sme to tak, že tam nechce být. Ale záleží na něm když bude chtít tam bejt tak tam bude:-)
Odpovědět
Hodnocení: 1
„johny“ 25. 5. 2011 v 15.35 napsal:
co takhle Horác místo Fila?
Odpovědět
Hodnocení: 0
„Zetor“ 24. 5. 2011 v 19.25 napsal:
Reakci na daly: Eh, tak ja teda nevim, ale kde jinde se bavit o olympiade, nez na clanku, kde se o tom mluvi? Nesmis to tak prozivat, ja to beru jen jako takove pivni filozofovani a naopak si rad poslechnu ostatnich nazory. A nazory naplno vitam, jen mi vadi to generalizovani v nich. Pac pak staci jeden clovek, co je dobrej a olympiadu mrda a hned je to picovina.. Mozna ale takovej zadnej neni, tak pak OK.
Ja myslim, ze nejsme v dobe budovani komunismu (i kdyz to slovo svaz v nazvu CSL k tomu sedi), aby musela bejt vsude jen chvala a pozitivismus. Proste nekomu se na tom neco nelibi,prijde mu to polemicke, tak to sem normalne slusne napise. Jako jeho nazor, ne jako univerzalni pravdu. Od toho tu snad ta diskuse je, nebo je tu od toho, aby tu vsichni volali huraaa?
No napsal si, ze MUSI mit stejnej nazor. to podle me neznamena to same. To ze o tom vis vic ti neberu a sem rad, zes me poupravil nazor. Opet ale nechapu, co ti tak vadi na polemice.
Nee, tanner si potrebuje vydelat na duchod , nebo ho snad skripla DEA :D
Jinak ja nikde nerikal, ze to bude trapnej zavod a opruz, uz jen proto, ze na to budu na stopro cumet a doufam, ze nekomu z Cechu fandit. tak mi to prosim nepodsouvej. Jo a lojza se nejmenuju, to snad vis (i kdyz jen sedim u compu a nikde se neukazuju:).
No, o FISu sem nikde ani necek, a politiku resi spis asi on, nez ja.. Natoz abych chtel neco menit, patrne asi i s nakou tajnou zidozednarskou klikou, jak usuzuji z toho mnozneho cisla :D
No OH budou, nekdo se tam snad dostane, ale jak to pomuze lidem, co si jentak jezdej, to nechapu.
O tom, ze to pomuze tem par co to berou jako praci, nebo by aspon radi brali, o tom nepochybuju, kor tady v CR.
Me jen trochu vadi, ze to zvysuje sanci, ze fs skonci jako krasobrusleni, nebo gymnastika. Proste sport plnej zakulisni politiky a kokotskejch treninku malejch deti. Ono by to tak dopadlo mozna stejne, ale olympiada to jen urychli. Ona ta popularita a penize nenesou jen pozitiva. Nebo aspon z meho pohledu ne.
Uff, shrnuti: Ja proti fs na olympiade nic nemam, sam sem v tom trosku schizofrenni, proste vidim plusy i minusy. Osobne nechapu ani absolutni pozitivisty, ani druhou stranu. Podle me je lepsi pouzivat obe hemisfery.
Pokud bys tam nedal ono MUSI souhlasit, tak bych mozna ani nic nevyblil.
A ber to prosim jako pokec u piva a nehrot to, ja Soci vypalit nehodlam :D
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 23. 5. 2011 v 22.17 napsal:
Reakci na Jan „Zetor“ Kotáb: ¨
Zetore ja proti lidem co olympiadu nechtej mam jen to ze to ventilujou na techdle diskuzich o sto sest aniz by se jich to tykalo a snazej se vyjadrovat na vsechny clanky vsechno vi a vsude byli a pak je ani na jedny akci v cr nevidis, sedej u kompu a sou chytry a todle prave nesnasim takovejdle typ lidi a proto mi nekdy ujedou nervy a reknnu naplno co si myslim.
Takze kazdymu muze bejt jedno jestli olympiada bude nebo ne z techdle lidi a ti kdo ji chtej proc maj videt k clankum ktery se tim zabejvaj negativni nazory a odpor?
A to moje vyjadreni si asi spatne pochopil, ja napsal pokud chce nekdo v tomdle sportu neco dosahnout ma stejnej nazor na oh jako ja. A to ver ze ma.. V usa na MS se to hemzilo samejma hvezdama a co jsme se bavili nebylo moc videt ze by nikdo olympiadu nechtel, kazdej to povazuje za vrchol!
Ty ses s temadle lidma nepotkal tak zae nevim co tady rozvijis naky polemiky..
a s tim tannerem te prave musim vyvest z omylu - koukal jsem na rozhovor s tannerem z letosni x-games komentovl rampu a rikal ze ti kluci zabijej, ale ze on je po zraneni a ze pristi rok zacina trenovat aby vsem natrhl v soči 2014 prdel, takze i tanner, ma stejnej nazor jakko ja.
A co ta olympiada je za trapnej zavod kdyz tanner prestane kuli ni hulit? Asi to nebude takovej opruz jak si vsichni lojzove, vyskytujici se hlavne na diskuznich forech, myslite.
Tak uz tomu zeturku ver a svoji anti fis politiku si rozjizdej dal, ale stejne nic nezmenite:-)
OH bude drive nebo pozdeji, a nerikam ze na to nekdo z cr ma a kdyz se tam z nas nekdo dostane bude to uspech velkej a at chces nebo ne tak nam to vsem i tem co si jen tak jezdej rozhodne pomuze a zpropaguje sport.
mír
Odpovědět
Hodnocení: 0
Jan „Zetor“ Kotáb 23. 5. 2011 v 19.27 napsal:
to Daly:
:D ja o vas jako o sponech buzerantskejch v zivote nemluvil, a ani nemam duvod. Mam vás rááád :) A to, ze ty, pepek a dalsi udelaj cokoliv, aby se tam dostali vim a neberu jim to, naopak vam fandim a chapu vas pristup. Me akorat vadi tva vyjadreni na adresu lidi, co olympiadu buhvijak nezerou, pac neverim tomu, ze kazdej kdo chce ve fs neceho dosahnout musi mit na olympiadu stejnej nazor jako ty. Verim tomu, ze se najdou typci, co by 8 z 10 lidi co v Soci zajeli, ale proste to neni jejich salek kavy a treba jim takovahle akce k tomu sportu uplne nesedi. A nebo se tam nedotanou kvuli narodnim kvotam a pak budou jen machrovat s takovejhlema kecama :D
Kazdopadne treba Tanner dal tomuhle sportu fakt hodne a dlouho bude trvat, nez nekdo v CR da pulku triku co on. Ale pritom si ho dovedu jen tezko predstavit ma olympiade(bejt tam rampa treba uz o cyklus driv), kde se to dodpingovejma komisarema jen hemzi :D A i kdyby tam jel, tak neverim tomu, ze to pro nej bude vrchol lyzovani a duvod prov jezdi..
Znamena to tedy, ze on nikdy nechtel bejt dobrej a nebral to vazne?
Odpovědět
Hodnocení: 1
„daly“ 21. 5. 2011 v 20.32 napsal:
anonym: no dan hanka skáče dably to je super ale jako nemá zatim žádné výsledky, až vyhraje, nebo se umístí na nějakém prestižním závodě v čr nebo v zahraničí, bude mít dveře dokořán. Ale bez výsledků jeho místo v repre neobhájím. Bohužel to tak je nastavené..
Odpovědět
Hodnocení: 0
„Anonym“ 21. 5. 2011 v 19.44 napsal:
hele jen takovej nápad.. co Dan Hanka, kterej skáče switch doubly.. co repre? nezapomněli jste na něj?
Odpovědět
Hodnocení: 2
„daly“ 21. 5. 2011 v 16.48 napsal:
to lukin:
Cao luku,,
no hele vodu nemam rad protoze jsem se malem utopil a v loni ve stitech jsem so pri palcaku ze saltaku natrhl plice a 4 dny jsem lezel na plicnim kde mi strkali hadicku do plic a nakou kyselinou zaleptavali tu diru v plicich. nic horsiho jsem v zivote nezazil a tak jsem si rekl a dost s vodou.
Voda ma vic nevyhod nez vyhod - vodni hladina je tvrda jak beton a cim vetsi polet tim je voda tvrdsi. Vetsina rideru uz se pekne napila a nejen to... Za dalsi je voda na hovno protoze ses o 10 kg tezsi jak mas vse nasakle a dalsi nevyhoda je to ze se da skakat do rijna a to uz mas koule sakra maly. pak to zamrzne a ty 3 mesice cumis kazdej den na predpoved kdy napane. Molitan resi tohle vsechno. Kdyz si v listopadu nebo v prosinci vzpomenes ze si chces natrenovat skoky ktery za tejden chces skocit na snehu , neni problem muzes tam skakat celorocne. Nejsi mokrej, neni ti zima protoze se nabalis jak chces, muzes skakat klido v hadrech na jezdeni.
Samozrejme nevyhoda je fyzicka narocnost vylejzani, ale tak co aspon si zamakas a co te nezabije te posili.. Myslim ze si po chvilce vychytas zpusob vylejzani a pak uz ti to pujde jak po masle.. A nevidim jeste duvod proc by nemohly bejt velky skoky do molitanu?
Kam trenujou motorkari kdyz zkousej dabl beka na 30 m poletech?:-)
Kluci nema cenu o tom debatovat, az to postavim tak si to podte vyzkouset a uvidime jaky to bude:-)
vse cekujte na www.jumpark.cz
syyyja
Odpovědět
Hodnocení: 0
„Anonym“ 21. 5. 2011 v 13.38 napsal:
Hmmm držím palce a jsem zvědav jestli to českejm riderům pomůže se prosadit...jenom dobře!
Pro mě osobně ... kartáče = ZLO :)))
Odpovědět
Hodnocení: 0
„lukin“ 21. 5. 2011 v 00.21 napsal:
Ho hou, to jsou ale novinky. Drzim palec at to vyjde. Vypada to, ze za par let budeme mit v CR nejvyssi pomer "nesneznych" treninkovych stredisek vzhledem k poctu freeskieru :) Treba z toho jednou i neco vyroste.
Jinak voda vs. molitan je spis o osobnic preferencich nez o zminovanych vyhodach a nevyhodach. Daly se pri skakani do vody jednou skoro utopil a proto to proste nema rad. To ale neznamena, ze voda je horsi. Skakat do molitanu je na velkych skocich prijemnejsi jenom kdyz to posles na placaka, proto nikde na svete nestoji zadny velky skok s dopadem do molitanu. Navic vylezani z molitanove diry je dost fyzicky narocna vec (narocnejsi nez vylezani z vody) a clovek potrebuje nekoho kdo mu pres lano na kladce pomuze ven.
V Hrozenkove uz se taky planuje skok do molitanu, ale v hale a polet urcite bude do 12m. Na vetsi veci je proste voda top. Idealni je mit oboji a kazdy si vybere co mu vic sedi.
peace a at to klapne
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 20. 5. 2011 v 23.38 napsal:
cao murgi, tak ted sem taky dostal zpravu ze tam ma bejt iba u rampa a ski cross:-) takze to je skoda no...
Odpovědět
Hodnocení: 0
tomas „murgi“ murgac 20. 5. 2011 v 22.29 napsal:
Daly vela stastia prajem. aj na snehu aj za stolom kde sa rozdeluju prachy :-)
PS: pokial viem tak v Innsbrucku sa ide v lyziarskej kategorii iba U-rampa ( http://www.innsbruck2012.com/en/sports/… ) ale pokial vies ze sa to zmenilo tak to by bola iba dobra sprava :-)
Odpovědět
Hodnocení: 0
Milan „Milis“ Masopust 20. 5. 2011 v 21.53 napsal:
clanky z navstevy usa od kluku najdes zde:
http://www.freeride.cz/ski/clanky/daily…
http://www.freeride.cz/ski/clanky/daily…
a dalsi clanky o americe si jiz pripravuje separation particka
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 20. 5. 2011 v 21.42 napsal:
to anonym: no v usa to bylo hezký ale už jsme sem psali reporty asi tři a tak jsem se nechtěl znova opakovat, koukni so archivu tam někde najdeš pár článků s fotkama z usa.
a to zetor:
Zetůrku já ti x gamesy neberu asi to je nejvíc s tim souhlasim, ale tak vono je asi lehčí se dostat na OH než na x games.. tak proto tam. jako nemám takovej názor jen já zeptej se dedka, pepeho atd taky ti reknou ze udelaj vse proto aby se tam dostali tak na nas nemusite hned hazet spinu ze sme sponi buzerantsky.. a co si lidi budou rikat pokud se tam nekdo dostane to je jejich vec, nedelame to pro lidi ale pro nas.. ale to je jedno..
Odpovědět
Hodnocení: 0
„daly“ 20. 5. 2011 v 21.36 napsal:
to jakub: Caao, tak ten molitanovej dopad bude samozřejmě zatahovanej plachtou skrz kterou neprojde ani kapička. skákat se bude samozřejmě jen tehdy, nebude-li pršet nezmoknem. Jakmile bude nejakej náznak deště zatahujem. je to trošku omezení, ale v čr prčí v prumeru 100 dní v roce a tak máš ještě pořát 265 dní na skákání a to myslim že stačí.. Sme chudý pankáči, už takhle to bude stát 800 000 Kč. představ si kolik by to stálo s halou:-)
Odpovědět
Hodnocení: 0
Milan „Milis“ Masopust 20. 5. 2011 v 19.45 napsal:
Reakci na Jakub „Jackob008“ Komrska:
daly rikal ze to budou zatahovat plachtou a jelikoz se jedna o byvaly bazen tak v nejhorsim pripade je tam i odvod vody ale asi vic k tomu pak rekne daly az se dostane na web...
Odpovědět
< novější12starší >