Shaun White Snowboarding

Když už všechna střediska v ParksInfu hlásí červenou a teploty se šplhají ke snowboardově nevhodným, je na čase začít hledat jiné aktivity. Jednou z možností je volba jiného sportu, ale pokud si léčíte zničené tělo ze zimy, nebo jste jen prostě líní trávit čas jinde než doma, právě vám třeba padne do oka tato recenze.

Pokud jste někdy sledovali vývoj her pro počítače či herní konzole a navíc jezdíte na prkně, jistě vám vadila díra na trhu snowboardových her. Po, na svou dobu, velmi zdařilém kousku Supreme Snowboarding z roku 1999 se bezmála deset let trh se snowboardovými hrami odmlčel. Tedy, když nebudeme brát v potaz hry pro konzole. Už předminulý rok ale začala firma Ubisoft dávat na odiv svou spolupráci s Shaunem Whitem, který začal intenzivně pracovat na své počítačové hře (v podstatě se jednalo o podobnou spolupráci, jaká nastala při tvorbě Tony Hawk Pro Skater). Jelikož měla být hra co nejreálnější, využilo se zde moderní techniky, senzorů a také programátoři osobně za sněhem cestovali. Výsledek jejich práce spatřil světlo světa těsně po vánocích a to v provedení pro PC a herní konzole XBox 360 a PS3.

Abychom se ale dostali k samotnému obsahu hry, začneme od samotného zmáčknutí ikony Enter pro její zapnutí. Po spuštění a načtení se vám ukáže hlavní menu, kdy si můžete zvolit kromě možnosti obléci svého jezdce také volba lokalit, kde právě budete chtít jezdit. Máte zde možnost volby mezi jedním z nejznámějších parků na světě Park City v USA, Aljašku, Japonsko a Evropu. Po volbě terénu, který se vám zamlouvá už tedy nezbývá než počkat na načtení hry. To vývojáři velmi šikovně vymysleli, jelikož během něho máte možnost se rozjezdit v Half-​Pipe a otestovat pár základních rotací. Hra nabíhá poměrně rychle a tak už se během chvilky octnete s prknem v ruce pod stanicí vleku, kde máte kromě Aljašky dvě možnosti. Tou první je vyvést se vlekem do snowparku a druhou a snad i mnohem atraktivnější je možnost zavřít dveře helikoptéry a užít si pořádný freeride v kopcích nad vámi. Najednou stojíte na vysoké hoře, pod vámi nekonečné pláně a nezbývá než se do nich pustit. Nepatřím mezi herní maniaky a proto pro mě možnost sjíždět velké hory, dropovat skály a skákat v přírodním terénu docela zapůsobila. Nehledě na to, že v místech kde jsou široké pláně najednou slyšíte v zádech podivný praskající zvuk a pokud například zde uděláte Ollie, žene se za vámi lavina. Odtáhnutá kamera a monumentálnost hor vůči snowboardistovi je v tom momentě poměrně působivá, zvláště když si chvíli počkáte a necháte lavinu padat těsně za vaším prknem. Asi základním faktem, který zde hraje roli je to, že pokud zapadnete do díry v ledovci, či vás zasype sníh, nic velkého se nestane a za chvíli se otřepete a jedete dál. Realita však bývá většinou dost odlišná.

V momentě, kdy vyjedete z nejvyšších hor, dostáváte se do pásu lesů a můžete zde využít popadaných stromů či jiných nerovností k trikům. Tato část není příliš dlouhá a tak se během chvíle ocitnete v horní stanici lanovky, kde na vás čeká jízda ve snowparku. Okolo vás budou jezdit další návštěvníci areálu a vy se rozjíždíte na první kicker. Pokud čekáte, že hned budete dělat 720 či Double rodea, asi jste se spletli. Vše je potřeba nejdříve napilovat, aby jste se dokázali trefit do dopadu a skoky buď nepřelétali, či nedolétali. Ovládání je pro počítač trochu složitější, na rozdíl od herní konzole, ale dokážete si na něj zvyknout. I když fakt, že plynulost pohybu, pokud se bavíme o jízdě není zcela ideální a připadáte si až příliš pomalí, triky na překážkách jsou zvládnuté velmi povedeně (i díky spolupráci na tvorbě s Shaun Whitem). Když trochu pochytíte grif, začnete triky kombinovat a hra je velmi zábavnou. Podobně jako skoky lze hodnotit i jibbing, kde můžete provádět bezpočet kombinací a například v Park City je tato část velmi dobře zpracována. Až se tedy pořádně projedete parkem ( jedna jízda od vrcholu kopce až dolů může trvat i deset minut), stačí si u spodní stanice lanovky odepnout prkno, uchopit ho a rozhodnete se kam dále. Kromě možnosti vyjet růzými lanovkami opět nahoru, se můžete vydat na další porci heliboardingu, či přepnout jednodušše lokalitu na jinou část planety. Samozřejmě můžete kromě volného ježdění plnit také úkoly a díky nim dostávat nové vybavení pro ježdění, které je opravdu realistické. Nechybí zde kolekce od Special Blend, Burton či například Forum. Asi nejlepší na hře je pak ale možnost multiplayeru, tedy hře s více kamarády po internetu. Tehdy vyletíte helikoptérou na kopec či vyjedete do snowpark a společně se pouštíte dolů. Můžete se různě sázet, kdo dá lepší trik na kterém místě, či kdo těsněji projede kolem útesu. Za to vše se vám budou přičítat body, které můžete proměnit v nové triky či nové vybavení. Vývojáři tvrdí, že jedna cesta od vrcholu hory dolů má v reálném pohledu délku dvaceti kilometrů.

Nejsem odborník přes softwarovou podobu hry, to co mě ale zajímá je snowboarding a pokud se jedná o jeho virtuálním podobu, byl jsem mile překvapen realističností a herní podobou, kterou zde vývojáři z Ubisoftu předvedli. Neměli by jsme ale zapomínat, že ta bílá hmota není pár jedniček a nul, ale je studená a triky se nedělají mačkáním kombinace kláves.

Copyright: Playman

Další zajímavé články

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!