Hotzone.tv Hintertux Park Opening 2013 v mlze a dešti

Jak se řiká, není každý den posvícení. Tohle pořekadlo bohužel platilo i pro letošní ročník tradičně první zimní otvíračky mezi rakouskými ledovci. Hintertux skoro po celý víkend zahalila mlha a místo sněhu padaly kapky deště. I tak vám ale neseme report, takže si můžete přečíst něco málo o našem prvním letošním FRedakčním výletu na hory.

Přípravy na první letošní FRedakční trip za sněhem začíná už pár týdnů před odjezdem. Klasické řešení ubytka, permic, jezdců neboli herců, se kterými se budeme na místě snažit pracovat. Původní myšlenka je, že pojedeme s Nitro teamem a vezmeme s sebou Dáru Bergmanna a mladého talenta Láďu Hrstku. Jelikož ale Dára po Rock A Railu v Holandsku odpadává se zánětem v koleni (přejeme brzké uzdravení!), přehodnocujeme plány a Nitro trip necháváme na jindy.

Řešíme jestli tedy vůbec na Hotzone.tv Hintertux Park Opening 2013 jet, přecijen tahle akce je každý rok víceméně stejná, sjedou se sem tisícovky sněhuchtivých boarders a freeskiers a zas tak moc efektivně se tu pracovat nedá. Na druhou stranu tu je několik důvodů pro. Zaprvé jsme všichni po létě lační po sněhu, stejně tak jako po fotkách a záběrech z hor, zadruhé to vypadá, že si letos parta kolem Willeho Kaufmanna s místním Betterparkem slušně pohrála a na hřišti přibylo hafo nových prolejzaček, houpaček a skluzavek. No a zatřetí zjišťujeme, že se na Hintr chystá početná parta českých riders, což nás definitivně přesvědčuje o tom, že se do Zillertalu vyplatí vyrazit.

Ve čtvrtek odpoledne tak s klasickým cca 2,5hodinovym zpožděním vyrážíme z Prahy v mediální sestavě složené z mojí maličkosti, Honzou Dolejším aka DodemHonzou Kaslem aka Joeeym. Pro ty, kdo trochu tápají proč zrovna tihle dva, tu mám krátké vysvětlení. Dodo, jakožto bývalý úspěšný snowboarder, kterého jste v minulosti mohli pravidelně sledovat na stránkách českých a slovenských snb časopisů, už pověsil "pro" kariéru na hřebík a přidal se k Filipovi Jäschkemu do jeho videoprodukce BURG Production. Ta poslední dobou zajišťuje videovýstupy z mnohých snb projektů včetně Českého poháru, Snowjamu a podobně, nemluvě o dalších zajímavých počinech mimo scénu.

Za natáčecím foťákem tedy stál během víkendu Dodo a za fotícím foťákem Honza Kasl, což je možná momentálně jeden z nejprogresivnějších českých fotografů na "x-​treme sports" scéně. Joeey fotí čím dál líp a důkazem budiž jeho úspěchy v mezinárodních foto soutěžích jako například vítězství foto soutěže při příležitosti bikového závodu Nine Knights v Livignu. Joeey fotí v poslední době převážně biky a jeho fotky jsou pravidelně publikovány jak na Red Bull blogu (pracuje s Michalem Marošim, Tomášem Slavíkem, Tomášem Zejdou...), tak v předních světových bike časopisech. Úspěšně už ale nafotil i spoustu fotek na sněhu, především tedy freeskiingových, fotil ale i X-​Games v Aspenu a další zajímavý akce. Pro letošní sezónu bysme tohodle fotografa brali rádi na hory co nejvíc, nejen protože je sympatickej, milej a hezkej, ale protože se na ty jeho obrázky prostě velmi dobře kouká.

Nasedáme tedy do FRndy (náš FRedakční transporter - pozn.FRed) a poprvé v sezóně si to valíme über Pilsen und München nach Tux im Zillertal. Kolem půl druhý dorážíme na penzik, dáváme pivko na spaní a jdem na kutě, abychom byli brzo ráno ready. Dodo spí na samotce, protože je známá věc, že chrápe jako dřevorubec.

Ráno se probouzíme, dáváme snídani a vyrážíme směr ledovec, což je díky výhodný poloze ubytka jen pár kilometrů. U lanovky vyzvedáváme permice a hned potkáváme známé český tváře z hor, zatím předevšim ty freeskierské. Podzimní "trénink" (proč mi to slovo v souvislosti se snb a freeski pořád nejde přes pusu..?) tu už započali jak top český freeskieři (Pepek Kalenský, bratři Skálovci, Roman Dalecký, Robin Holub, Dan Hanka a spousta dalších), tak snowboarders. Věděli jsme, že tu narazíme na Petra Horáka aka Horise, Dušana Kříže, Honzu Nečase aka Nečiho, bratry klony Porkertovy, Mikiho Pajera, Dominika Veselku a pár dalších. První den to ale většina zatahuje, protože na web kamerách je vidět tak akorát rozlitý mlíko a kapky deště. Hned u lanovky ale potkáváme jinou bandu, kterou je dětský tým vedený krušnohorským matadorem Kašpim. Ten s děckama pravidelně objíždí rakouský hory včetně různých závodů a především jeho syn Dan Kašpar zaznamenává poslední dobou celkem dost dobrých výsledků.

Jsme tedy rádi, že budeme mít k dispozici nějaké ty "herce" a Dodo s Joeeym se tak nebudou muset soustředit jen na evropské hvězdy, kterých se na Hintr sjelo opět nespočet. Víme, že tu někde jsou lidi jako Halldor Helgason, Jamie Nicholls, Seppe Smits, Matthias Weissenbacher, Elias Elhardt, Marko Grilc nebo lokálové z Zillertalu Steve Gruber, Werni Stock a mnoho dalších zabijáků. Moc se těšíme na show v jejich podání, ale stejnak se chceme soustředit na Čehuny, vždyť kvůli nim jsme tu především.

Už v gondole začínáme tušit, že to nebude úplně "epic day", přestože předpověď zněla "some clouds". Jeden z těch pár mraků je asi trochu větší a obsazuje celou oblast kolem ledovce Hintertux a především hory Olperer, pod kterou se nachází snowpark. V horní mezistanici na Tuxer Fernerhaus (2660m) se nám otevirá pohled, který na duši člověka hory milujícího moc nepohladí. S tim ledovcem to opravdu jde každym rokem z kopce a to je fakt smutný. Něco na tom globálním oteplování asi je, protože tam, kde většinou ještě v létě byl sníh a dalo se jezdit, už teď vidíte rozpraskaný špinavý led v některých částech pokrytý obrovskými plastovými plachtami, kterými se odborníci snaží tání ledovce aspoň trochu zpomalit.

Mezi Tuxer Fernerhausem, na kterém mimochodem probíhá rozsáhlá rekonstrukce (uvidíme co tam zase vymyslí), a dolní stanicí lanovky Gletscherbus 3 na nejvyšší bod resortu Gefrorene Wand opět vyrostlo stanové městečko se stánky mnoha snowboardových firem. I tenhle pohled je tak trochu depresivní, protože stánky stojí na kamenném podkladu a po sněhu tady není ani památky. Po registraci u stánku Hotzone.tv si každý může zdarma pučit prkno, vázání a další výbavu všech možných značek. V podstatě to, co znáte z našeho Just Ridu... čímž samozřejmě nechci říct, že to od nás Rakušáci okopčili, hehe. Zdravíme naší kamarádku Máju v Mervin stánku, strategicky rozmisťujeme FRee stickerky (jsou všechny pryč asi za dvacet minut) a i přes to, že nahoře vidíme jen úplnou mlhu, se vezeme gondolou na vrchol.

Rychlý mrk nám stačí k tomu, abysme zhodnotili, že povětrnostní situace je pro jakoukoliv činnost nereálná a jedeme počkat zpátky na mezistanici. Tam si prohlížíme novinky od snb firem na letošní zimu, prohazujeme pár vět se starými známými, dáváme chvili voraz a čekáme až se podmínky zlepší. To se děje asi kolem jedné hodiny, takže jedeme do parku a doufáme v podmínky způsobilé pro shooting. Konečně si můžeme pořádně prohlídnout snowpark a musíme uznat, že kluci co rádi jódlujou to letos mákli ještě o něco víc než v minulých letech. Odrazy skoků v pro lajně mi sice přijdou nižší než normálně, ale pořád to jsou kickery, na kterých se daj bez problémů rotovat doubly. Napravo se pak nachází medium line se dvěma skoky za sebou a stejně tak easy line. Rampa vůbec neni, naopak je tu mnohem více jibů než kdy předtím. Těžko to všechno napočítat, ale řekl bych, že to bude kolem dvaceti kousků minimálně. Raily, bedny, trubky, roury, polejamy, bonkovací (h)různosti, železa, plasty a další atrakce znamenají, že park na Hintru se změnil v pravý shreďákův ráj.

Slunce sice nikde, ale aspoň přestalo pršet a Dodo s Joeeym tak chtějí jít na věc. Jenže ouha, k dispozici neni moc jezdců. Ochotná je Kašpiho parta, a tak fotíme a točíme pár tríčků v podání Dana Kašpara. Poté se ale objevuje asi jediný profík na kopci, krasivyy mal'chik Denis Leontyev aka Bonus, který svými shred edity už pěknou dobu udivuje celý snb svět. Jako vždy je doprovázen svojí přítelkyní, manažerkou, tlumočnicí, fotografkou, kameramankou a bůhví co ještě, kterou je krasivaya devushka Dasha Nosova. Denis systematicky postupuje od překážky k překážce a na každé zabíjí aspoň jedno peklo pro objektiv Dashy a i ty naše. Ve chvíli kdy zase začíná pršet balíme cajky a jedem dolu do oudolu, přecijen za zničení foto techniky to nestojí.

Taky nejsme po pár hodinách spánku úplně fresh, a tak na penziku dáváme sprchu a šlofika, abysme byli ready na večer. Jsme totiž pozvaní na media dinner v místní moderní multifunkční budově Tux Center, kde potkáváme několik známých tváří včetně kolegů z Boardlife.sk a Board Magu. Po sympatickém jednohubkovém pohoštění a spolknutí několika lahvinek Zillertal Bier se přemisťujeme do kinosálu, kde je slavnostně uveden nový film od Pirate Movie Production, letos nesoucí jméno "Distorted Reality". Na podiu nastupují hvězdy filmu jako například Elias Elhardt, Kalle Ohlson, Sami Luhtanen a nechybí samozřejmě ani místní hero Werni Stock, jehož rodině mimochodem podle jména patří asi tak polovina všech penzionů a firem v údolí.

Přestože se v závěrů promítačka přerušuje kvůli technickým problémům, dojem z filmu je víc než dobrý. Piráti opět vsadili na méně početnou crew a o to více si vyhráli jak s hledáním zajímavých spotů, tak především s technikou. Skoro celý film je stejně jako loňský "Unique8" natočen na RED kamery, vizuální zážitek to tedy je opět parádní a každé snowboardové srdce při něm zaplesá. A my samozřejmě máme radost, že vaše srdce budou moci zaplesat nad tímto výtvorem taky, a to přesně v sobotu 16. listopadu, kdy se premiéra tohodle nového pirátího kousku odehraje pod naší taktovkou v klubu Roxy v Praze!

Po premiéře jsme pozvaní na áfterku, kde se ale jen otočíme a konstatujeme, že jsme na tohle moc unavený (starý?) a hlavně to musíme zítra řádně nabombit, protože zatim nemáme skoro žádný materiál a kvůli povinnostem musíme po sobotním ježdění zvednout kotvy a odplout zpět matička Česká zem. Předpověď je i lepší než na dnešek, mráčků by mělo být na jinak modré obloze ještě méně, což ale vzhledem k páteční situaci moc neznamená. I tak ale usínáme s vidinou fotek a záběrů s pozadím mráčkového nebe jak ze Simpsonů.

Ráno máme dohodnutý sraz se včera absentujícími českými fellaz Horisem, Dušanem a Porkertbros. Později se přídává i Miki Pajer aka PejdžrDominik Veselka. Jsme odhodlaný to prostě dát a kluci taky, takže jdem na to. Co na tom, že už během první části lanovky cítíme takový poryvy větru, že lanovka málem stojí... Prostě jak by řekl náš starej kámoš a bývalej snowboarder Ben Cristovao, "jedem bomby" (zatim lanovkou nahoru). Na Gefrorene Wand se ovšem rozdělujeme, protože opět není vidět na krok, leje jak z konve a je vidět asi na deset metrů. Kluci tedy jedou zčeknout situaci do parku a my si opět dáváme cestu gondolou dolů do mezistanice. Tam si krátíme dlouhou chvíli sledováním toho, jak stánky a vlajky z demo centra poletují vzduchem, některé dokonce letí nekontrolovaně do údolí, nebo jsou sklízeny do bezpečí. Pak se opět potkáváme s totálně promočejnejma klukama, dáváme čaj či pivko a čekáme co jako bude dál.

Asi po hodině se opět trochu vyčasuje a zkoušíme to znovu. Situace nahoře je v podstatě podobná, ale pozor - neprší! Normálně bysme v takových podmínkách asi ani nevystrčili nos, ale teď jsme za tohle rádi. Jedem do parku a rozjíždíme shooting na jibech ať si odvezeme domů aspoň něco. Probíhá tak session na několika překážkách, kluci se snaží, šlapou co to jde a především Horis tam lepí jeden trik za druhym. Je ale pořád mlha, a tak se Jooey snaží z minima vykouzlit maximum. No posuďte sami z fotek, podle mě takzvaně upletl z hovna bič. Dodo může točit jen na rybáč, který se ale postupem času díky velké vlhkosti čím dál víc ztotožňuje se svým názvem. V závěru session je ale náš kameraman za daných podmínek víceméně spokojen, konstatujeme, že "tam něco máme" a když začínaj znovu padat hovna s háčkama, tak mizíme dolů do údolí.

Rychle se loučíme s klukama a domlouváme se, že během tejdne natočej co nejvíc materiálu na gopročka, aby Dodo měl nějaký záběry i za slunečna. Mimochodem, před openingem bylo asi 14 dnů krásně, ale tak to už holt bývá, že si matička příroda s náma hraje jako kočka s myší. Dole na parkáči ještě v rychlosti skoukáváme doprovodný program, jemuž vévodí skok do bag jumpu z vysokozdvižné plošiny a sk8 minirampa, troubíme známým na pozdrav a mizíme směr domov.

Omlouváme se za fotograficky chudší report, ale bohužel nám Jochen nahoře víc neumožnil. Hotzone.tv Park Opening Hintertux jsme moc nepokropili, protože déšť pokropil nás a všechno kolem, nicméně to byl super pocit zase se svízt na sněhu a vidět živě nějaký ten kvalitní schneeboarding. Držte palce našim hochům ať potočej během týdne co nejvíc materiálu, abysme si všichni mohli po příštím víkendu vychutnat letošní první FRedit z hor.

Pokud se chystáte na Hintr vyrazit, tak pečlivě sledujte prognozu pogody (doporučujeme www.snow-forecast.com nebo www.yr.no) a Facebook page Betterparku pro aktuální info o jeho stavu. My jen doufáme, že za dva týdny při otevíračce parku na ledovci Stubai bude lepší počasí, protože tam samozřejmě jedeme taky a rádi bysme vám přinesli materiál v jiných barvách než v různých odstínech šedi.

Thanks to Muck Müller @ Munchie KonsiliumHintertuxer Gletscher!

Oficiální edit organizátorů - čtvrtek

Oficiální edit organizátorů - pátek

Oficiální edit organizátorů - sobota

Oficiální edit organizátorů - neděle

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!