Biketrip Lipno, Geisskopf, Špičák (část 1.)

Jsou to dva týdny, co se nám ozval kamarád a náš občasný přispěvovatel Ondra Kučera, že se chystá bikový výjezd Lipno, Geisskopf a Špičák. Slovo dalo slovo a materiál, který jsme rozdělili podle parků na tři části je tu. Jak si východočeská parta užila několik dní bikování, se dozvíte v následujícím textu. Začneme na Lipně, kde byli kluci 14. července…

I když podle počasí to tak možná nevypadá, léto je v plném proudu a mě už přestalo bavit, plácat se doma nebo na dobře známých místech, v hlavě se mi začala honit myšlenka na nějaký pořádný roadtrip s kolem. Začal jsem hledat střediska, která jsou kolům nakloněna a zaujala mě trojice bikeparků Lipno, Geisskopf, Špičák. Cíl cesty byl vytyčen, termín byl stanoven na „co nejdřív“ a teď už zbývalo jen sehnat lidi do party a tak jsem začal obesílat kamarády, o kterých vím, že jezdí.

Jeden z nich mi napsal, že shodou okolností má jejich parta naplánovaný stejný výlet a to hned na další víkend. Super, takže sami určitě nebudeme a jak je známo víc lidí víc zábavy. A jelikož se celá parta nakonec rozrostla na osmnáct členů, zábavy bylo víc než dost ale nepředbíhejme.

Je středa a já už se nemůžu dočkat, až vypadnu z práce, naházím věci do auta a vyrazím vstříc novým dobrodružstvím. Dočkal jsem se a kolem šesté hodiny odpoledne vyrážím nalodit posádku mého auta a dál pokračujeme směr Lipno. Cestu do Budějovic už mám najetou z mých častých výprav za sněhem na ledovec Dachstein, takže ubíhala v naprosté pohodě. Jediné co nás na chvilku zaskočilo a zpomalilo, byla bouřka s lijákem, díky kterému bylo vidět jen na pár metrů dopředu. Ta však skončila stejně rychle, jak přišla a na Lipno přijíždíme těsně před půlnocí. Ještě než se uložíme k spánku, tak otevíráme plechovku piva a jdeme na malou obhlídku okolí, kde zjistíme, že asi 200 metrů od našeho auta je zrovna diskotéka nebo taky to, že lanovka začíná jezdit až v 10 hodin. To nás překvapilo, ale aspoň jsme si mohli trochu přispat.

Ráno se probouzíme do zamračeného dne, neprší, takže to vypadá, že bysme si mohli parádně zajezdit. Půlka druhé party, která si nechala cestu až na ráno, už taky dorazila, zbytek jel rovnou do Geissu. Po rychlé snídani vytahujeme kola z auta a chystáme se k lanovce. Tam ale přišla nečekaná rána, v noci do lanovky uhodil blesk, takže nejede a nikdo neví, kdy se podaří opravit. Do toho začalo pršet a tak nám nezbylo, než se jít zase schovat. Před dvanáctou hodinou už nás čekání přestalo bavit, a jelikož déšť už taky přešel, vydali jsme se na kopec aspoň na šlapačku pěšky. A jak to tam vypadalo?

Pokud jste milovníci opravdového downhillu, tak vás toto středisko asi ničím nenadchne, ale pokud na kole začínáte, nebo milujete rychlou jízdu v klopenkách, proloženou skokama a dropama, budete nadšeni. Na kopci se nacházejí tři tratě. První „Rodinná“ trať, na kterou jste se dostali, pokud jste po vysednutí z lanovky jeli doprava. Jak už název napovídá, trať byla jednoduchá, ale dalo se na ní jet hodně rychle a také se tam nacházely ty největší lavice, kde se můžete pořádně proletět.

Na zbylé dvě tratě jste se po vysednutí z lanovky museli vydat doleva. Ta prostřední vedla převážně lesem a obtížností byla podobná rodinné lajně. Nás ale asi nejvíc zajímala trať červená, která vedla přímo pod dráhou lanovky. Tahle trať byla nejnáročnější, ale i tak v pohodě sjízdná i pro začínající jezdce. Střídali se tady rozbitější pasáže, rychlé klopenky, které na sebe krásně navazovali, různé lavice a dvojáky, ale i lávky a dropy. Dole, na dojezdu všech tří tratí k lanovce, jste si pak ještě mohli dát dvě menší lavice.

Po prvním omrknutí tratí běžím pro foťák, abych alespoň něco nafotil. Jako první nám do oka padnul místní wallride, pak jsem svůj objektiv zamířil na jednu klopenku, když najednou slyším podivné hučení a vzápětí i radostné volání zbytku party. Ano, jsou dvě hodiny odpoledne a nad hlavou se mi roztočila lanovka. Všichni bereme kolo a spěcháme, abychom si aspoň trochu zajezdili. Po prvním nasednutí mě zaskočila rychlost lanovky, vždyť pěšky bych snad byl nahoře rychleji? Ale potřebuju šetřit síly na další dny, tak to neřeším a snažím se využít zbytek času, abych park důkladně prozkoumal. Šestá hodina se však nezadržitelně blíží tak znovu beru foťák, abych udělal ještě pár obrázků a jedu dolů k autu balit a připravit se na přesun směr Geisskopf.

Malé shrnutí Lipna:
Cena lanovky: 380kč/​den
Počet tratí: 3
Výhody střediska: velká půjčovna, trať vhodná i pro začátečníky, možnost rozsáhlého vyžití i mimo park.
Nevýhody: pomalá lanovka
Více informací: www.lipnoservis.cz

Na závěr bychom rádi poděkovali provozovateli lipenského bikeparku Lipno Servis, za poskytnutí několika permic. I díky tomu mohl vzniknout tento report.