Představení: Agang Ninja DH Team 2013

Už je to docela dlouhá doba, kdy nějaká česká firma, která svou nabídku nově rozšířila o vlastní čistokrevný sjezdový speciál. Agang to změnil. Je tady Agang Ninja DH Team a my Vám ho představujeme.

Dlouho jsem přemýšlel, jak celý test a následnou recenzi na tohle kolo pojmout. A musím se přiznat, že to byl oříšek. Předem musím říct, že jsem neměl možnost provětrat Ninju na řádné trati, což by si zasloužila. O to víc jsem se snažil dát jí řádně za uši. Začnu ale pěkně od začátku - představením.

Sjezdovou Ninju jste mohli potkat už začátkem roku. Přiznám se, že kdyby mi před pár lety někdo řekl, že AGang, ve své podstatě Author, bude mít někdy sjezdové kolo, tak se asi začnu smát. Je rok 2012 a já tu o tomhle kole píšu. AGang se za poslední léta dostává více a více do podvědomí, nejen díky skvělým jezdcům, které podporuje, ale také díky svým kolům. Agang dělá totiž dostupná a zároveň kvalitní kola, čímž oslovuje poměrně velké množství lidí. Nicméně Ninja, kterou jsem testoval, se tomuto trochu vymyká. Na krámě jí totiž najdete s cenovkou lehce pod 100.000Kč. Za takovou cenu už člověk chce kolo, které je takříkajíc race-​ready. A to Ninja je!

Nenajdete na ní komponent, který by byl špatně. Možná jediná diskutabilní věc jsou brzdy. Jinak RockShox Boxxer WC, E13 zapletená kola, Sram řazení atd. dělají z tohohle kola opravdu "Time killer machine". Díky správně zvoleným komponentům se kolo pohybuje kolem 16kg! No co vám budu povídat, fakt jsem byl zvědavej, jak to pojede …

Do rukou se mi dostala ta větší verze ve velikosti M. I když jsem spíš eSkovej, tak mi délka kola ani moc nevadila. Dost možná to je dané tím, že Ninja je stvořena na české podmínky. U nás nenajdete tratě typu Schladming, Champéry apod. U nás jsou spíše bikeparky na méně prudkých kopcích, hravé traily a utažené zatáčky. Proto má Ninja spíš strmější úhel hlavy a kratší rozvor kol. Díky tomu je Ninja spíše hravá. Jediný co na mě bylo fakt už moc, byla 800mm široká řídítka. S mojí vejškou 170cm jsem měl ruce už fakt roztáhlý :) Ale lepší zkracovat než kupovat nová, širší ...

No a teď k tomu, jak to kolo vlastně funguje. Dostal jsem k němu vzduchový i pružinový tlumič. Ozkoušel jsem oba dva a musím říct, že jsem byl nadšený z toho, jak to fungovalo se vzducháčem od RockShoxu. Krásně se tak sjednotil chod přední vzduchové vidlice a zadního tlumení. Kolu se prostě chtělo jet a dávalo to dost najevo. V případě pružinového tlumiče se z něj stala klasická "houpačky" požírající i tu nejmenší nerovnost. Mít na výběr mezi vzducháčem a pružinovým tlumičem, tak dost váhám. Jinak co se týče zdvihu, který je 200mm, není moc o čem psát. Je to klasika, která se opět výborně hodí na naše tratě.

Co se týče rámu jako takového, tak mě nejvíce oslovil design a čtyřčepový systém DLP (více o systému ZDE), jakým je tlumení řešené. Jako celek to působí velice ladně a například bovdeny vedené vnitřkem rámu jsou příjemnou a velice estetickou vychytávkou.

Nějak mě nenapadá, co dál bych ještě o Ninje napsal. Snad jen to, že nejlepší na ní je cvrček, kterej fakt řve! :) Rád bych napsal nějakou výtku, ale jak jsem psal na začátku. Neměl jsem možnost vytáhnout jí třeba do Špindlu, kde by mě zajímalo, jak se bude chovat právě na prudší trati. Nicméně klidně můžeme pokračovat v diskuzi pod článkem a rád zodpovím dotazy. Tak jen do mě ;) Všechny fotky kola najdete ZDE

Další zajímavé články