Test: Agang Ninja DH Team
10.8.2013
Letos jsme vyrazili na světový festival Crankworx do Les2Alpes, kde byla ideální příležitost otestovat sjezdový speciál Agang Ninja DH Team. Byl jsem zvědav, jak si na těžké trati povede.
Ninja DH Team je top model značky a tomu také odpovídá cena. Tuto hračku si můžete pořídit bez desetikoruny za 100 000Kč. Tyto peníze investujete do kola, s kterým se dostanete pod váhovou hranici 16kg, a s luxusním surovým designem.
Když se poprvé rozjedete po rovině, připadá vám, že v pomalé rychlosti z kola spadnete, ale vše se změní v první sjezdové pasáži. Užíváte si to zobání a bezstarostnou jízdu. Úhel hlavového složení je opravdu výrazný, a to 64 stupňů. Téměř rovná řidítka EASTON Havoc 35 20mm se svou šíří 800mm Ninje padnou dokonale - dodávají skvělou kontrolu nad kolem. Jsou upevněna v představci od stejné značky - EASTON Havoc 35 direct mount. O pohodlí vašich dlaní se starají gripy Agang griplock s uchycením na imbus v elegantní bílé barvě. Ale teď už k tomu hlavnímu.
Ninja se vyvíjí už od roku 2009, a čtyřčepový sytém odpružení Drive Link Pivot, se používá na všech Agang celoodpružených kolech (více o systému ZDE). Rám je vyroben z hliníkové slitiny 6061 se zdvihem 200mm, který je osazen vzduchovým tlumičem RS Vivid Air a vidlicí Rock Shox Boxxer WC. Její zdvih je také 200mm. Vzduchové odpružení na Ninje je hravou záležitostí. Skvěle se z něj odráží, stlačený vzduch v tlumičích vás efektivně odpálí na odraze, avšak v rozbitých pasážích na Crankworksu Air Dh bych určitě s přehledem více užil odpružení s pružinou místo vzduchu. Ale i tak jsem byl velice mile překvapen z funkčnosti Vividu Air. Jako celek to vše na mě působí velice příjemně. Další libůstkou jsou například bovdeny vedené vnitřkem rámu. Je to příjemná a velice estetická vychytávka.
Ninja je docela dobře osazená, a to Sramem X9s kazetou o 10 převodech a výbavou od E13 v podobě zlatého převodníku E13 Hive se 36zuby a napínákem taktéž od E13, kterým projíždí zlatý řetěz KMC X10SL. Šestnáctikilová Ninja se pohybuje díky zapleteným kolům E13, kterým můžete dát opravdu zabrat, a nezradí. Pláště Maxxis High Roller 26 x 2.50 jsou takovou sjezdovou klasikou a rozhodně mě nezklamaly ani na náročném kamenitém povrchu. Poslední věcí jsou brzdy Avid Elixir 5 WH (8''/7''), které bohužel na tohle kolo nepatří a jsou tím nejslabším článkem na téhle killer mašině.
Závěrem bych napsal, že Agang Ninja DH Team je skvělý stroj, který si poradí s jakýmkoliv terénem. Skvěle se ovládá a rozhodně hodně toho v terénu odpustí. V druhé řadě je to bike, který zaujme nejednoho bikera a to se nám ve francouzském Les2Alpes několikrát potvrdilo. Pokud chcete zůstat věrni české značce a kvalitně si zajezdit tak tohle kolo doporučujeme.
Líbilo se nám
+ surový design
+ osazení
+ jízdní vlastnosti
Mohlo by být lepší
- brzdy
- mohla by být nižší cena