TEST: Norco Sight Killer B (27,5")

Kanadská biková legenda NORCO povstala z mrtvých. Po několikaletém úpadku, kdy o jejich kola nebyl až takový zájem se firma pro rok 2013 přetransformovala a je opět na vrcholu. Norco překopalo svá kola a vznikly opravdu zajímavé stroje. Nám se pod ruce díky firmě Krabcycles, která kola i dováží, dostal trail bike Sight Killer 650b. Byl jsem zvědav jak se na něm bude jezdit.

Hned ze začátku bych měl zmínit, že jsme měli k dispozici kolo s rámem o velikosti XL i přes naší průměrnou výšku 184cm. Bál jsem se toho, zda nám kolo bude sedět, ale bylo to zbytečné. Norco bylo úplně velikostně v cajku, asi mají v Kanadě asi jiný číslování. Jak už to u novinek bývá, je na nich plno technologických vychytávek jako například Gravity Tune, který právě řeší velikost rámu. V podstatě jde o to, že se pro každou velikostní řadu řeší velikost předního trojúhelníku při ponechání stejné délky zadní stavby. Jinak rám je konstruován jako modifikovaný čtyřčep FSR (od Specialized) a disponuje 140mm zdvihu a to je pro trail bike úplně ideální. Tlumící soustavu měl nastarosti tlumič Fox Float CDT a vidlice Rockshox Revelation s také 140mm aktivního zdvihu.

Bike je ve výjezdech opravdu živý a je i zřejmé, že se i moc nehoupe při jízdě ze sedla. Při jízdě naopak z kopce si Norco taky libuje a pohltí veškeré nerovnosti. Jak moc je pohltí, je už na vás díky štelování CTD. Lehký bike si žádá i lehká kola, která dodala firma DT Swiss, konkrétně model 465 D s náboji Shimano XT osazené oblíbenými plášti Maxxis Ardent o šíři 2.35“. Tyhle pláště byly při testování na šotolinovém a kamenitém povrchu opravdu skvělé. Dobře držely v zatáčkách a nezklamaly ani ve výjezdech. 

Osazení testovacího biku nebylo standardní oproti prodejním kouskům, ale to vůbec nevadí. Alespoň dáme třeba tip na komponent, který by se mohl na váš bike hodit. Tak třeba řídící jednotkou jsou na Norcu řidítka Renthal Fatbar Lite 30o ideální šířce 740mm uchycené na 5cm Renthal představci. Opravdu mě geometrie posedu překvapila, nebyl jsem nějak nepříjemně zkroucen a zmíněná řidítka Renthal mi dávaly skvělou kontrolu nad celým žlutým strojem, jak při sjezdu tak i při výšlapech. Hnací jednotkou byla kombinace Sramu a Shimana, konkrétně přehazovačka s řazením SLX a kliky od Sramu. Na Norcu byl zvolen převodový systém 1x10, ale díky připravéné navářce na přesmykač můžete zvolit i jiný poměr převodů. Jako pozitivum bych zmínil přítomnost napínáku od Shaman Racing, který dával kolu na agresivitě. 

Určitě dobrým společníkem nám byly brzdy SLX od Shimana. Mají skvělé tvarování páček a i slušné dávkování brzdné síly během dlouhých sjezdů. Ovšem 203mm velké kotouče jsou asi zbytečností. Naopak osvědčená teleskopická sedlovka RS Reverb zbytečností není a každý to určitě ocení. Co mi, ale docela dost vadilo, že dlouhý kabel od sedlovky nebyl veden vnitřkem rámu, ale po rámu. Stávalo se mi pak to, že když jsem sedlovku zasunul, kabeláž se zkroutila a nepříjemně se mi opírala o nohu nemluvím o riziku zachycení o nějakou větev.

Kolo je celkově dobře vyvážené a geometrie je taky bezproblémová a svádí k ostřejšímu zacházení. Ono celé kolo k tomu je vlastně přímo seskládáno. Co říci k rozměru kol 27,5“? Asi to, že s kombinací 140mm zdvihu je to pro tohle kolo ideální, bez ztráty jakékoliv hravosti.

Líbilo se nám
+ agresivita kola
+ příjemný úchop díky Renthal Fatbar Lite 30
+ 27,5“ kola

Mohlo by být lepší
- absence vnitřního vedení kabeláže od sedlovky

Další zajímavé články