TEST: Silniční stroje Lapierre Audacio 400CP a Corratec CCT Team 105 Compact

Letošní zima není až tak moc krutá, slunce svítí, podmínky jsou takřka ideální na najíždění prvních “jarních“ kilometrů. Někdo drtí objemy na trenažeru doma v pokoji u televize, někdo na horáku v lese a další třeba na silničkách někde u moře. My se můžeme zařadit do té třetí skupiny lidí. Vyrazili jsme s redakcí otestovat dvojici silničních kol na Mallorku, která je rájem pro najíždění kilometrů.

Do rukou se nám dostala dvojice silničních kol, které se nedají cenou ani materiálem srovnávat, takže vám chceme představit dvě varianty silničních kol pro drcení asfaltu. Kola jsme vytáhli na Mallorku, kde jsem na nich najezdili bez mála 900km, takže už se dal poznat rozdíl. 

Prvním, levnějším strojem je Lapierre Audacio 400 CP z hliníkové slitiny 7005. Tento Francouz se řadí do skupiny sportovních kol neboli pro rekreačně výkonnostní jezdce. Hliníkový rám o hmotnosti 1365gramů doplňuje klasicky zakřivená karbonová vidlice o váze 530gramů. Černý rám s modrými prvky má poměrně rovné tvary a o zadní stavbě by se dalo v klidu říci, že je ze dvou kusů, které spojuje jen úchyt zadní brzdy. Celkově je rám hodně kvalitně a elegantně zpracován. Důkazem mi byly tak pečlivě začištěné sváry, že to ve mně vyvolávalo pocit, že rám je vyroben z karbonu. 

A čím je Frantík osazen? No, najdete na něm kompletní sadu Tiagra od Shimana, sice to není ta nejvyšší sada, ale svojí pracovní náplň zvládá bez jakýchkoliv problémů. Dualy od Tiagry, jsou velice pohodlné a jejich pohyb při řazení je jemný, jako když nůž projíždí máslem. Převodová kola na tomhle stroji naleznete v poměru 2x10 (50-​34) s kazetou 12-​28, která dodává dostatečné množství variant i pro jízdu v kopcích, které jsme měli možnost pokořit. Na tomhle stroji můžete zvládnout v klidu a bez problémů jízdu daleko za hranicí 100km, díky pohodlné geometrii a příjemně tvarovaným řídítkům Ritchey Comp Curve. Zásadní podíl na pohodlí při jízdě má i sedlo, konkrétně to je model X1 od Selle Italia. Sice to se 320g není žádný hubeňour, ale vašim zadním partiím poskytne pohodlí a dostatečný prostor při šlapání. Pohyb měly na starosti zapletená kola Shimano WH-​R501s plášti Continental Ultra Sport, které byly dodány dodatečně. Standardně jsou přítomné pláště Michelin Dynamic Sport, které oproti Ultra sportům nemají žádný vzorek, jsou to jednoduše sliky, které se hodí spíš tak na trenažer. Continental měli nízký valivý odpor a po asfaltu svištěly opravdu parádně. V zatáčkách jsem se na ně mohl vždy spolehnout a tak jsem kolo mohl v zatáčkách více naklonit. 

Silniční kolo Lapierre Audacio 400 CP se mi hodně líbilo, bylo pohodlné se skvělou akcelerací jak na rovinatých úsecích, ale také v kopcích. Sice má Audacio na velikost 55“ oproti druhému stejně velikému testovanému kolu větší rám, ale nám to vyhovovalo. Určitě bych kolo doporučil lidem s delšíma nohama. Jinak celkově kolo se mi hodně líbilo a řekl bych, že za cenu 23 990Kč bude hledat těžko nějakého konkurenta. Více najdete na http://www.lapierre-bike.cz/

.

Druhé kolo, které se nám dostalo doslova pod nohy, je stroj od našich západních sousedů. Německo má opravdu slušnou základnu firem, které kola vyrábějí a Corratec se tomu věnuje už přes dvacet let. Kolo od Corratecu nese prodejní označení CCT Team 105 Compact a je také zároveň nejlevnějším karbonovým modelem v nabídce této značky. 

Jak už bylo zmíněno, rám Corratecu je vyroben z karbonových vláken, která jsou opatřena bezbarvým lakem, takže struktura vláken dodává kolu na luxusu. I když je rám z karbonu a křivkám se meze neklade, tak tady nic takového nečekejte, němečtí konstruktéři se v tomto ohledu drželi tak trochu při zemi, ale zase si pohráli s kvalitou rámu a jeho pohodlím a to díky technologii PRO Size System. Rám je tak oproti jiným rámům menší, lehčí a lépe akcelerující. Kola, která jsme měli k dispozici jsou toho důkazem. Lapierre a Corratec byly velikostí určeny pro jezdce o výšce 184cm a je na první pohled poznat, že Corratec má rám menší a kratší, a tak dává jezdci závodnější posed. Na rámu můžeme najít několik zajímavých prvků, prvním je masivní prostor okolo středu, který dává kolu větší pevnost. Oceňili jsme i vedení bovdenů vnitřkem rámu, bovdeny tak nikde nepřekáží a kolo tak působí čistějším dojmem. Dalším prvkem je zadní stavba, konkrétně prostor kolo uchycení kola, kde je vidět nezvyklé zahnutí. Je to technologie LPC neboli Low Profile Chainstay, která zajišťuje, aby řetěz nemlátil o zadní stavbu a to i když by kliky měly tři převodníky. Důmyslné. Celou tu karbonovou krásu doplňuje karbonová vidlice, která je mírně prohnutá až za hlavou trubku. Takto konstruovaná vidlice mi dovolila mít vedení směru více pod kontrolou.

A co na Corratecu najdete za výbavičku? No, obchodní název to už prozradil, je to kompletní sada 105 od Shimana. Černé kliky nabízejí stejné převody jako Lapierre, tedy 50-​34, ovšem kazeta nabízí 11-​28. Nabídka převodů nám úplně vyhovovala a její chod byl skvělý, tichý a bezproblémový. Na karbonovém oři mě uchvátila řídítka ZZYZX Compact Road 6 series, která byla pohodlná jak při sjezdech nebo rovinatých úsecích, kde jsem nejvíc ocenil gumové koncovky na omotávkách, po kterých mi ruce neklouzaly a měl jsem tak celé kolo pod kontrolou i při spurtech. Na sedlovce ZZYZX 6 Series, Twin Bolt je pohodlné sedlo, které si Corratec dělá sám, myslím si, že se jim povedlo. Sedlo je v optimální šířce, takže mi během jízd nijak nevadilo a zároveň bylo pohodlné. A co pohon? Tak ten mají v malíku americká zapletená kola ZZYZX Race Attack 2.0, na kterých jsou nazuty pláště Continental Ultra Sport. Pláště jsou stejné jako u Lapierra a tak můžu říci asi to stejné. Pláště po asfaltu svištěly opravdu suprově a v zatáčkách držely. 

Z Corratecu CCT Team 105 Compact jsem byl úplně unešen, bylo pohodlné, dravé a mělo skvělou akceleraci. V kopcích se bez problémů dral k vrcholu, svojí přednost ukázal ovšem na rovinách. Corratec má díky technologii Pro Size System kratší rám a ten ten jezdci dopřává závodnější posed tím i lepší přenášení síly. Tohle kolo bych doporučil lidem, kteří mají kratší nohy a mají rádi pohodlí a chtějí mít karbonovou silničku a neutratit majlant. Tento model se dá pořídit za 49 999Kč u distributora Isobike s.r.o. více naleznete na www.corratec.cz

Další zajímavé články