Blíží se několikadenní Roxy Training Camp v Praze

Parta ROXYmovement si připravila další akci, a tentokráte vícedenní. Původně se podobný program měl konat v červnu ve Francii během Roxy Czech & Slovak Surf Championship, protože se ale akce nekonala, vymyslely organizátorky podobný program v Praze. Ten je nabitý surf yogou, surf fitness, tréninky plavání a mnohým dalším!

To be good at surfing you need to be surf fit!

Silná, pružná a energická! Tak se budeš cítit po našem intenzivním Roxy Training Campu! Celý týden bude naplněn rozdílnými lekcemi, takže se rozhodně nebudeš nudit. Každý den tě čeká něco jiného. 

Termín: 14.-18.9.2020
Lokace: Praha 
Lektorky: Veronika Ševčíková & Sarah Vegnerová
Lekce: 10 tématických lekcí
Cena: 2 900,- Kč
Registrace: www.yogamovement.cz
#makewavesmovemountains
#ROXYmovement
Pro více dotazů pište na: barbora.slezackova@roxy.com

PROGRAM:

PONDĚLÍ 14.9.

Čas: 7.00-8.15
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: YOGA
Lektorka: Veronika Ševčíková

SURFYOGA A-to-Z. Úvod k yoze aneb propojení yogy a surfu v teorii a praxi. Na první lekci si podrobně vysvětlíme techniku dechu (jako základního prvku jógové praxe) a jeho vliv na naši mysl. Dokáže nás zklidnit a nepodléhat stresu, což se perfektně hodí ve velkých vlnách (nepodléhat panice, prodýchat situaci). K tomu se zaměříme na asány, které pracují s těm partiemi těla, které jsou při surfování nejvíce namáhané.

Čas: 18.00-19.15
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: FITNESS
Lektorka: Sarah Vegnerová
Pozn.: sálové tenisky s sebou

UPPER BODY & BALANCE TRAINING. V úvodním tréninku se zaměříme primárně na horní část těla a balanční cvičení. Silné paže a silnou horní část těla využijeme především při pádlování, které tvoří až 85% surfování. Rovněž i balanc a budování rovnováhy hraje v surfingu klíčovou roli. Zvyšuje koordinaci a stabilizuje sílu, která má za následek lepší držení těla a sebevědomější pocit v nestabilních pozicích.

ÚTERÝ 15.9.

Čas: 7.00-8.00
Program: SWIM
Lektorka: Sarah Vegnerová
Pozn.: plavecké brýle a plavky s sebou

SWIM MORE, SURF MORE. Silná ramena a správná technika pádlování vás mohou dostat nejen z potíží během surfingu, ale zároveň vydržíte surfovat déle a snadněji se dostanete na line-up. Záběry při kraulu velmi dobře simulují pohyb při pádlování a především se zapojují téměř totožné svalové partie. Díky plavání si můžete vytvořit ideální předpoklady pro snazší pádlování, jelikož být dobrým plavcem umožňuje být o něco sebevědomější v oceánu. Zároveň díky plavání dokážete získat cit v záběru pod vodou a dává vám hlubší pochopení toho, jak s vodou pracovat. Během tréninku si vyzkoušíme nácvik správné techniky kraulu nebo třeba hypoxický trénink. Trénink plavání bude složen jak z vytrvalostní části, tak z kratších intervalů podle úrovně plavkyně. 

Čas: 17.00-18.30
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: RUNNING + FITNESS
Lektorka: Sarah Vegnerová
Pozn.: běžecké tenisky s sebou

HIIT WORKOUT & MOBILITY FOCUS.  Láska a běh pro spoustu lidí není ve vzájemné rezonanci, nicméně je to skvělý nástroj pro budování lepší kondice. Trénink v kombinaci běhu a fitness bude sestaven tak, aby ho zvládl každý, a rozhodně nepůjde o lámání rekordů v počtu kilometrů. Běh pojmeme jako skvělou formu zahřátí a zvýšení tepové frekvence. V případě nepříznivého počasí využijeme ke kardiové části tréninku studio. V druhé části tréninku se zaměříme primárně na mobilitu. Surfaři musí být připraveni na silné vlny, dlouhé vyčerpávající pádlování a nepředvídatelné podmínky. Bohužel velmi často se při tréninku lidé soustředí pouze na sílu nebo flexibilitu, ale zapomínají tyto dvě složky propojit dohromady a věnovat čas právě mobilitě. Díky mobilitě jsme schopni ovládat naše klouby a končetiny v plném rozsahu a je jedním ze základních kamenů jak pro výkon, tak pro dlouhověkost v jakémkoli sportu - zejména v takovém, kde potřebujete udržet rovnováhu. Zaměříme se zejména na ramena, hrudník a kyčle.

STŘEDA 16.9.

Čas: 7.00-8.15
Místo: Yoga Movement Prague
Program: YOGA 
Lektorka: Veronika Ševčíková

EAT WELL, SURF WELL - Vinyásová lekce sestavená ze sekvencí pozic, podporující trávení a metabolismus. Rozproudíme energii, zahřejeme organismus (vzniklé teplo spaluje toxiny a odbourává nadbytečný tuk) a výsledkem bude silné a čisté tělo a mysl. Na závěr si budeme povídat o stravování (a vliv jogóvé praxe na něj) a jak ho co nejlépe optimalizovat pro náš výkon nejen ve vlnách, ale i pro celkovu kondici těla.

Čas: 18.00-20.00
Program: SWIM & PADDLE
Lektorka: Sarah Vegnerová
Pozn.: plavecké brýle a plavky s sebou 

NO MORE SPAGHETTI ARMS. Nechytnout vlnu kvůli nedostatečně vyvinuté síle při pádlování je pro surfaře snad jeden z nejvíce frustrujících momentů. Všechno je to o síle paží a horní části těla. Silná ramena, silné svaly dolních zad a pevný střed těla je klíčem k úspěchu k budování správné techniky pádlování. Opět se zaměříme na kraulové cvičení a trénování vytrvalosti. Být si jistý v plavání dává surfaři jistotu, že se dokáže vyrovnat s obtížnou situací, která v oceánu může nastat. Z toho důvodu zapojíme do tréninku i samotnou přípravu pádlování. Vysvětlíme si správnou techniku pádlování a také čím se liší záběr při pádlování od záběru při kraulu. 

ČTVRTEK 17.9.

Čas: 7.00-8.15
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: YOGA
Lektorka: Veronika Ševčíková

FLEXIBILITY TRANING. Technika pozic záklonů, předklonů, úklonů a rotací - všechno je navzájem propojené. Abychom na surfu správně leželi, pádlovali (v bezpečném záklonu), jezdili (rotovali s páteří a rameny), uměli se koncentrovat a držet balanc, musíme ovládat techniku základních pohybů. Vysvětlíme si princip a provázání vědomí s dechem a aktivním středem těla. Velmi důležité je znát, jak kompenzovat náročný výkon ve vlnách - jak relaxovat a regenerovat a tím předcházet případným zraněním.

Čas: 17.45-18.45
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: FITNESS
Lektorka: Sarah Vegnerová
Pozn.: sálové tenisky s sebou 

FULL BODY WORKOUT. Trénink inspirovaný surfováním nevyžaduje neopren ani lámající se vlny. Je zaměřený na pevnost středu těla, výbušnou sílu nohou a koordinaci pohybu. Zároveň jde o funkční intervalový trénink s vysokou intenzitou. Cviky jsou poskládány tak, aby napodobovaly zážitek ze surfování - od pádlovaní přes výskoky na surf až po vyrovnávací cviky na balanc. Na rozdíl od cvičení s izolovanými prvky je v tréninku potřeba zapojit více svalových skupin najednou, přičemž spálíme více kalorií, navýšíme kapacitu plic a posilníme srdce. Trénink bude poskládán tak, abychom se zaměřili na celé tělo a pochopili, které svalové partie je vhodné posílit v rámci surfingu. 

PÁTEK 18.9.

Čas: 7.00-8.15
Místo: Yoga Movement Prague 
Program: YOGA & FITNESS (DOES ANYBODY SAY CORE?) + ZAKONČENÍ 
Lektorka: Veronika Ševčíková 

FITNESS - Trénink zaměřený na střed těla je snad nedílnou součástí každého sportovce. Core funguje jako stabilizátor pro celé tělo a je začleněn do téměř každého pohybu lidského těla, což znamená, že posílení těchto svalů správným způsobem je naprosto nezbytné, abyste zabránili případným úrazům, které při surfování mohou nastat. 

YOGA - Nácvik balančních a obrácených pozic. Stabilita v inverzních pozicích je výsledkem nejen práce svalů a našeho těla, ale z velké části právě naší mysli. Koncentrace na dech nás zklidní, odprostíme se od okolí a vytoužená rovnováha je tam. Krůček po krůčku se budeme učit balancovat na podložce, co se primárně odrazí rovnováhou v našem každodenním životě a samozřejmě i při samotném surfingu.

Čas: 18.00-???
Místo: Kayak Beach Bar
Program: PADDLE & CHILL  

Další zajímavé články

Mrkněte na krásný artový film Daleko od oceánu od dua Karkys a Adam Svoboda

Artová krátkometrážní lahůdka Daleko od oceánu vypráví příběh muže, co se jmenuje Adam. Adam žije v Čechách a je surfař. Adam ví, že čechy a surfování nejdou moc dohromady, a tak jezdí se surfovým prknem na sněhu. Tento inovativní koncept by se dal poměrně snadno streamlinovat a monetizovat: na prkno by se zamozřejmě musela noha nějakým způsobem upevnit, prkno by se nejspíš trochu zploštělo, hrany by se naostřily... jo počkej chvíli.

Mark Healey vyhrál O’Neill Wave of the Winter 11X Award

O’Neill Wave of the Winter 11X je jedenáctý ročník prestižního klání o nejlepší vlnu sezóny, vzniknuvší kolaborací forecastingové platformy Surfline a surfového giganta O’Neill. Koncept klání je veskrze digitální. Účastníci zasílají záběry odjetých vln na několika spotech na North Shore Oahu. Jmenovitě především Pipeline, Backdoor, Off the Wall, Sunset, Haleiwa a Outer Reefs. Čtveřice legendárních sudích následně určí, kdo odjel na North Shore vlnu sezóny. Vlna sezóny se většinou pozná tak, že po jejím shlédnutí jdete rovnou do sprchy. Vítěz vstupuje do surfové síně slávy, získává neutuchající respekt globální komunity jezdců na polyurethanu a přízeň všech hulu tanečnic s kokosy místo bikin.

John John vystřelil do světa surf film Maps of Home

JJ si včera dojel na Margies pro perfektní desítku. Vykoledoval si jí za dlouhodobý pobyt v tubě. Dost možná nejdelší pobyt, co kdy kdo na Main Breaku ve West OZ pobytoval. Navíc ten vajlupek zakládá firmu Florence Marine X, o které toho zatím surfový svět moc neví. (Dovolím si spekulovat, že se nejedná o finanční poradenství, ale o Surf Equipment brand). K tomu všemu tenhle renesanční muž vypálil do světa parádní surf film s názvem Maps of Home. Děj tohoto strhujícího snímku se odehrává, jak už napovída název, na North Shore Oahu.