Mikey February v novém surf filmu Sonic Souvenirs

Mikey February a Kai Neville vydali první z řady krátkých surf filmů s názvem Sonic Souvenirs. Mikey ve snímku hypnoticky klouže po right-hand pointbreacích jeho domoviny - JAR.

Micheal February je v podstatě ztělesněním sousloví stylový surfař. Jeho láska k netradičním mid-length prknům, na kterých nenajdete ani známku po grip padu, v kombinaci s dlouhou zkušeností s high-performance thruster agresivitou činí jeho klouzání po oceánské hladině uhrančivým. Mikey ve snímku ukazuje, jak krásně a na pohled bez námahy lze zkrotit nesmírnou energii oceánu. (Už se těším až napodobím Mikeyho přístup a energie oceánu mě protáhne držkou po reefu.)

Kai Neville je ve světě surfové filmové produkce naprostým fenoménem. Jeho snímek Modern Collective, který Australan natočil a sestříhal ve čtyřidvaceti, v podstatě definoval novou generaci surfařů.  Mod Coll (tak se filmu ve světě surfingu dnes říká) ukázal v roce 2009, že aerial surfing přebírá otěže a dekáda tradičních carvingových manévrů skončila. Vše, na co Kai od té doby sáhnul, se mění ve zlato. Kai Neville v podcastu pro Stab Magazine mluví o tom, že snímek vzniknul během tří měsíců, kdy kluci podnikli šest tripů po JAR a lovili vlny. Režisér byl překvapen, jak luxusní podmínky si na ně pomezí Atlantiku a Indického oceánu připravilo. Zmínil dokonce, že se mockrát, při pohledu na firing conditions, proklínal za trčení u kamery.

Sonic Souvenirs vzniknul pod dohledem značky Vans. Koncept je vymyšlen tak, abychom se jakožto diváci cítili jako na surftripu s klukama, kteří film natočili. Já se tak rozhodně cítím a nesmírně se těším, až mi Mikey přijme žádost o přátelství. Hodlám ho na oplátku pozvat na surftrip k nám do Brandejsa!

Snímkem nás provází hudba autora Madala Kunene. Madala se narodil v roce 1951 na předměstí Durban, kde si jako sedmiletý vydělával buskingem na pláži. Svou první kytaru si vyrobil z plechovky na olej a tvořil hudbu ovlivněnou apartheidem a diskriminací. Madalova hudba byla v podstatě kostrou pro strukturu a vznik filmu, tvrdí Kai Neville. Říká, že snímek byl pro něj netradičním hlavně proto, že záběry a celkový nádech filmu vznikal tak, aby korespondoval s hudbou. Tradičně tomu prý bývá naopak a hudba se tvoří nebo vybírá tak, aby seděla k záběrům.

Mikey se nedávno přidal ke kampani We Are One Ocean. To je kampaň vedená pod záštitou WSL. Zvyšuje povědomí o nutnosti zachovat biodiverzitu v našich oceánech a sjednocuje jednotlivce, kteří mají k oceánu blízko. Kampaň získává podpisy k petici 30x30. Ta má za cíl přesvědčit světové vůdce a jednotlivce s rozhodovací silou, aby jednali v zájmu zachování oceánské biodiverzity. Decission makeři se budou scházet v říjnu 2021 v Čínském městě Kunming na konferenci Spojených Národů. Ta ponese název: Úmluva o biologické rozmanitosti. V Kunmingu se bude rozhodovat o tom, jaké cíle a milníky si jako lidstvo vytyčíme na příštích 9 let. Petice 30x30 urguje globální společnost, aby do roku 2030 chránila alespoň 30% světových moří a oceánů, a to pomocí rezervací MPA (Chráněná oceánská oblast). Tyto oblasti by měly, dle petice, začít vznikat hlavně v mezinárodních a vysoce neregulovaných vodách. V současné době takto chráníme pouze 2,7% rozlohy globálních oceánů, a to navzdory nesporným ekonomickým, ekologickým i sociálním benefitům, které zachování biodiverzity v chráněných oblastech přináší.  

Tady je plán na dnešní večer: přidejte se k oceánským milovníkům, podepište petici a dejte si tuňáka z konzervy, zatímco se snažíte nemrkat u sledování Sonic Souvenirs

Odkaz na petici a více informací: https://www.weareoneocean.org/learn-more

Pro více informací o chráněných oceánských oblastech: https://www.mpatlas.org/

napsal

Jan Moleš
Další články autora

Další zajímavé články

Trofej z Boost Mobile Margeret River pro si odnáší Tatiana Weston-Webb a Filipe Toledo

Boost Mobile Margaret River Pro presented by Corona je za námi. Ve West Oz zvítezili Filipe Toleda a Tatiana Weston-Webb. Je to historicky podruhé, kdy dámskou i pánskou část jedné z prestižních zastávek WSL vyhráli zástupci jedné národnosti. Brazilská smečka se zdá být nezastavitelná. Zastávka odstartovala neuvěřitelnými XL podmínkami na Main Breaku a závod přinesl několik nezapomenutelných momentů. Zkraťte si čekání na další zastávku na Rottnest Island krátkým shrnutím závodu.

Mrkněte na krásný artový film Daleko od oceánu od dua Karkys a Adam Svoboda

Artová krátkometrážní lahůdka Daleko od oceánu vypráví příběh muže, co se jmenuje Adam. Adam žije v Čechách a je surfař. Adam ví, že čechy a surfování nejdou moc dohromady, a tak jezdí se surfovým prknem na sněhu. Tento inovativní koncept by se dal poměrně snadno streamlinovat a monetizovat: na prkno by se zamozřejmě musela noha nějakým způsobem upevnit, prkno by se nejspíš trochu zploštělo, hrany by se naostřily... jo počkej chvíli.

Mark Healey vyhrál O’Neill Wave of the Winter 11X Award

O’Neill Wave of the Winter 11X je jedenáctý ročník prestižního klání o nejlepší vlnu sezóny, vzniknuvší kolaborací forecastingové platformy Surfline a surfového giganta O’Neill. Koncept klání je veskrze digitální. Účastníci zasílají záběry odjetých vln na několika spotech na North Shore Oahu. Jmenovitě především Pipeline, Backdoor, Off the Wall, Sunset, Haleiwa a Outer Reefs. Čtveřice legendárních sudích následně určí, kdo odjel na North Shore vlnu sezóny. Vlna sezóny se většinou pozná tak, že po jejím shlédnutí jdete rovnou do sprchy. Vítěz vstupuje do surfové síně slávy, získává neutuchající respekt globální komunity jezdců na polyurethanu a přízeň všech hulu tanečnic s kokosy místo bikin.