Mikey February v novém surf filmu Sonic Souvenirs

Mikey February a Kai Neville vydali první z řady krátkých surf filmů s názvem Sonic Souvenirs. Mikey ve snímku hypnoticky klouže po right-hand pointbreacích jeho domoviny - JAR.

Micheal February je v podstatě ztělesněním sousloví stylový surfař. Jeho láska k netradičním mid-length prknům, na kterých nenajdete ani známku po grip padu, v kombinaci s dlouhou zkušeností s high-performance thruster agresivitou činí jeho klouzání po oceánské hladině uhrančivým. Mikey ve snímku ukazuje, jak krásně a na pohled bez námahy lze zkrotit nesmírnou energii oceánu. (Už se těším až napodobím Mikeyho přístup a energie oceánu mě protáhne držkou po reefu.)

Kai Neville je ve světě surfové filmové produkce naprostým fenoménem. Jeho snímek Modern Collective, který Australan natočil a sestříhal ve čtyřidvaceti, v podstatě definoval novou generaci surfařů.  Mod Coll (tak se filmu ve světě surfingu dnes říká) ukázal v roce 2009, že aerial surfing přebírá otěže a dekáda tradičních carvingových manévrů skončila. Vše, na co Kai od té doby sáhnul, se mění ve zlato. Kai Neville v podcastu pro Stab Magazine mluví o tom, že snímek vzniknul během tří měsíců, kdy kluci podnikli šest tripů po JAR a lovili vlny. Režisér byl překvapen, jak luxusní podmínky si na ně pomezí Atlantiku a Indického oceánu připravilo. Zmínil dokonce, že se mockrát, při pohledu na firing conditions, proklínal za trčení u kamery.

Sonic Souvenirs vzniknul pod dohledem značky Vans. Koncept je vymyšlen tak, abychom se jakožto diváci cítili jako na surftripu s klukama, kteří film natočili. Já se tak rozhodně cítím a nesmírně se těším, až mi Mikey přijme žádost o přátelství. Hodlám ho na oplátku pozvat na surftrip k nám do Brandejsa!

Snímkem nás provází hudba autora Madala Kunene. Madala se narodil v roce 1951 na předměstí Durban, kde si jako sedmiletý vydělával buskingem na pláži. Svou první kytaru si vyrobil z plechovky na olej a tvořil hudbu ovlivněnou apartheidem a diskriminací. Madalova hudba byla v podstatě kostrou pro strukturu a vznik filmu, tvrdí Kai Neville. Říká, že snímek byl pro něj netradičním hlavně proto, že záběry a celkový nádech filmu vznikal tak, aby korespondoval s hudbou. Tradičně tomu prý bývá naopak a hudba se tvoří nebo vybírá tak, aby seděla k záběrům.

Mikey se nedávno přidal ke kampani We Are One Ocean. To je kampaň vedená pod záštitou WSL. Zvyšuje povědomí o nutnosti zachovat biodiverzitu v našich oceánech a sjednocuje jednotlivce, kteří mají k oceánu blízko. Kampaň získává podpisy k petici 30x30. Ta má za cíl přesvědčit světové vůdce a jednotlivce s rozhodovací silou, aby jednali v zájmu zachování oceánské biodiverzity. Decission makeři se budou scházet v říjnu 2021 v Čínském městě Kunming na konferenci Spojených Národů. Ta ponese název: Úmluva o biologické rozmanitosti. V Kunmingu se bude rozhodovat o tom, jaké cíle a milníky si jako lidstvo vytyčíme na příštích 9 let. Petice 30x30 urguje globální společnost, aby do roku 2030 chránila alespoň 30% světových moří a oceánů, a to pomocí rezervací MPA (Chráněná oceánská oblast). Tyto oblasti by měly, dle petice, začít vznikat hlavně v mezinárodních a vysoce neregulovaných vodách. V současné době takto chráníme pouze 2,7% rozlohy globálních oceánů, a to navzdory nesporným ekonomickým, ekologickým i sociálním benefitům, které zachování biodiverzity v chráněných oblastech přináší.  

Tady je plán na dnešní večer: přidejte se k oceánským milovníkům, podepište petici a dejte si tuňáka z konzervy, zatímco se snažíte nemrkat u sledování Sonic Souvenirs

Odkaz na petici a více informací: https://www.weareoneocean.org/learn-more

Pro více informací o chráněných oceánských oblastech: https://www.mpatlas.org/

napsal

Jan Moleš
Další články autora

Další zajímavé články