Zajímá vás, kdo v roce 2020 vydělal skluzem na vlně nejvíc peněz?

Jasně, že zajímá vy hamižníci nenasytní!

Stab Magazine odtajnil světu zákulisní informace o příjmech našich oblíbených surfařů. Stab’s Rich List ukazuje 11 „nejbohatších“ mužských krotitelů živlů, kteří jsou za klouzání odměněni štědřeji než Lotrando a Drvoštěp za prémiovou arboristiku. Jména na seznamu vás nejspíš nepřekvapí, pořadí a částky by mohly.

Rich List je suverénně nejčtenějším výplodem geniálních mozků kultovního magazínu Stab Mag. Ptáte se: opravdu nás tak moc zajímají peníze? Vždyť surfing je značně spirituální rytmickou artformou stimulující všechny čakerné toky! Smutnou skutečností zůstává, že pod opálenou fasádou, do jóga legín napasovaného, s přírodou souznějícího, sebeuvědoměním překypujícího stereotypu moderního surfaře se skrývá dřímající touha po bezduchém konzumu. Prašule vždycky až na prvním místě!

Sam McIntosh, tvůrce Rich Listu, má bohatou zkušenost s tím, jak probíhají zákulisní jednání mezi atlety a sponzory. Sam se pyšní dobrými vztahy s agenty a s lidmi s rozhodovací silou, kteří sedí vysoko v hierarchii gigantů surfového průmyslu. Jen díky této síti a dekádám budování kontaktů se dostává k informacím, které často neznají ani milostní partneři světové atletické špičky. Pro nás smrtelníky, co se párkrát do roka plácají někde na shitty beachbreaku na pěňáku je svět kontraktů, sponzoringu a kritérií motivačních bonusů surfových gigantů naprostou neznámou. Naštěstí pro vás jsem v psaní o věcech, o kterých nic nevím profík.

Než přejdeme k seznamu, pojďme si udělat velmi povrchní analýzu trhu. Surfing už není jen kratochvíle a kontrakultura. Je to lukrativní obchodní odvětví, které globálně roste. Podle nedávného výzkumu trhu společnosti Research and Markets byla v roce 2020 kumulativní hodnota trhu jezdců na polyuretanu 3,1 miliard amerických dolarů. To je zhruba jako HDP Andorrského knížectví, nebo kdybyste našli na zemi ležet 1 dolar 3,1 miliardkrát za sebou. Teď, když máte lepší představu, kolik to je peněz, představte si, že projekce indikují růst do roku 2027 se složenou roční mírou růstu 3,1%. To zjednodušeně znamená, že surfovým gigantům se daří. Tradiční cílovou skupinou je bílá populace Evropanů a Američanů. Stačí na nás chrlit fotky a videa těch pěkných lidí, co vidíme surfovat na instagramu, přihodit krapet udržitelnosti a sponzorovat jednoho či dva freesurfery s exotickou nekonformní osobností. Díky nim značka zacílí i na tu skupinu nakupujících, kteří v surfingu hledají něco transcendentálního a svobodomyslného. Přihoďte k tomu rapidně stoupající popularitu vloggerů, jejichž obsah dokáže docenit i nejmenší společný jmenovatel – člověk nesurfující. Výsledkem je fakt, že značkám se vyplatí házet po atletech (pandemii navzdory) pytle plné dukátů!

A to jsme nezmínili jednu menší sportovní událost, která na surfing zacílí pozornost zhruba jedné čtvrtiny naší planety. Nejsou to Branky, body vteřiny - ale Tokio 2021.

Je důležité zmínit, že většina velkých značek v pandemickém roce omezila výdaje na sponzorované atlety kvůli dopadům coviďáka na tržby. Značka, které se během pandemie dařilo je Red Bull. Zdá se, že izolace a vysedávání u obrazovka vyžaduje víc energie než by se zdálo. Společným rysem atletů s nejvyššími příjmy je tedy sponzoring od výrobce energetického lektvaru. Další důležitou konstantou je kvalifikace na olympiádu. Ještě je moc brzy hodnotit, jak velké finanční dopady bude tahle drobná událost mít. Je však vidět, že atleti vytěžili z účasti příjemné monetární benefity.

Seznam polyuretanových skluzobaronů od "nejchudšího" po "nejbohatšího" :

plně legální google hacking provedl

Jan Moleš
Další články autora

Další zajímavé články