Příběh splitboardingu - část 3. (Pec pod Sněžkou)

Máme tu pro vás připravený další Příběh splitboardingu, ve kterém nás Míra Kube ze SplitUnite.net zavede do okolí Pece pod Sněžkou. Začátkem minulé sezóny tam bylo rozhodně lépe, než posledních pár měsíců. My se teď díky jeho textu a fotkám vrátíme trochu v čase a podíváme se na jeho jeden kouzelný den.

Ani nadát jsme se nestačili a znovu to padlo, tentokrát lépe. Bylo na čase znovu vyrazit na hory. Na druhý pokus se krkonošská údolí začala těšit hojnější návštěvě, a tak se vyrojily i známé tváře. Jednoduše bylo zaděláno na super pojezdy a velkou zábavu.

Sněhová nadílka se na nás nepřestávala snášet, a tak nás bylo všude plno. Při večerním posezení u piva se domlouváme a ráno vyrážíme rolbou na hřebeny. Při východu slunce kreslíme první linky na neposkvrněné stráně krakonošova revíru.

Ranní káva v Peci a už se znovu přibližujeme k hřebenům. Mrzne a svítí slunce. Lepší podmínky jsme si ani nedokázali představit. Určitě znáte ten pocit "pojančenosti" na začátku sezóny. Přesně to zažíváme. Ačkoliv většina z nás zná pecké stráně téměř nazpamět, neustále hledíme kolem sebe, hledáme známky neprojetých stop a potenciálních možností k odpaňování svahů sjezdovkám přilehlých.

Mise splněna a terény na dosah od ski areálu jsou rozježděny. Je na čase zvednout kotvy a vydat se kousek dál. Nasazujeme pásy a za chvíli mizíme z dohledu udivených návštěvníků. Cestu vzhůru někteří využívají k vyprávění zážitků z léta, jiní z nedostatku fyzičky raději mlčí a soustředí se pouze na udržení tempa. Času není nazbyt.

Stoupáme a krajina v okolí se začíná otvírat. Je to velká paráda, protože jsme na vrcholku. Proto strháváme pásy, balíme hole, sestavujeme prkna (mezitím nám lyžaři drží palce) a může se vyrazit. Na severně orientované svahy vítr nafoukal kvanta sněhu, a tak se postupně střídáme v ražení cesty k prudkým stržím. Ponaučení je jasné. Při prvních sjezdech nebalit hůlky na batoh. Strže nezklamaly, nyní už jen hop přes potok a jsme na Jelenkách.

Banán na hubě si z lesa přivezli všichni! Smráká se, proto se v duchu správného splitboard safari umístíme do chalupy na pivo a polévku. Klasika na začátek sezóny. Klasika, která nikdy nezklame a pochybuji, že mě snad někdy omrzí. Předpověď je dobrá, sjíždíme zpět do Pece. Plán je jasný, sejdeme se na Regálu a rozhodneme, jak to provedeme zítra.

Autor: Míra Kube /​ SplitUnite.net

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!