Twel2ve by Absinthe Films

Absinthe, absinthe, absinthe... náš web v posledních dnech připomíná objednávku na nějakém dost šíleném mejdanu, ale není to náhoda. Do Prahy po roční přestávce dorazila parta z Absinthe Films se svým novým filmem Twel2ve a tady je recenze samotného videa...

Celý film Twel2ve provází symbolika čísla 12. Jedná se totiž o dvanáctý film z produkce Absinthe Films, sezóna 2012 je za rohem a ve videu má profil 12 jezdců. Prvním z nich je Gigi Rüf, který se prohání v závějích prašanu, skáče z bušonu na bušon a na místech, kde byste jen těžko viděli spot, bez problémů vypráskne bs rodeo 7. Písnička od Supertramp mi k tomu dvakrát nesedí, ale co už... Dalším jezdcem je Lucas Debari, který pokračuje tam, kde Gigi přestal – průskoky mezi stromy, bonkování, step-​down polety a triky ustávanými v místech, kam byste se skočit neodvážili. Na něj navazuje jeho parťák z úvodu předchozího Absinthe videa Blair Habenicht. Z jeho záběrů si určitě budu pamatovat nádhernou kamerovou jízdu (kousek z ní je k vidění i v traileru) a pak Aljašku. Vrtulník ho vysazuje na vrcholech hor, kde by se i dva tlačili, na všechny strany propast. A tyhle bezmála kolmé stěny jede Habenicht dolů v hroznejch kulích!

Z Aljašky se vypravíme do města, kde už si Bobcatem chystá spot Dan Brisse. Jeho part je plný triků na těžkých streetových spotech, nechybí přeskok přes silnici na barák, grind přes čtyři zábradlí, kdy přeskakuje z jednoho na druhé, obří transfery na rail, občas proložené dlouhými backcountry polety a pilotáží na velikánském step-​up kickeru. Profil Johnie Paxsona je hudbou náladovka, ale kdo se dívá pozorně, ten vidí hromadu těžkých triků v bc i ve městě. Bušony, rotace 2x přes hlavu, přeskok gapu a zase zpátky do města. Sylvain Bourbousson nás vrátí do prašanu, konkrétně do Revelstoke, a předvádí to, na co jsme u Absinthe zvyklí. Takže les, tuny hlubokého sněhu a jako bonus grind na laně od lanovky. Mat Schaer je u Absinthe nováčkem, ale i on se bez obav vrhá do hrozných děr, dává jeden step-​down za druhým a proskakuje pod padlým stromem.

Pak se rozezní melancholické tóny od The XX a vydáváme se na tureckou misi s Nicolasem Müllerem, která startuje ostrou lavinou, z níž Nicolase vytáhne lavinový airbag. Něžné pohlaví zastupuje Annie Boulanger, která si dává bez bázně pořádné freeridové lajny a myslím, že by v bc strčila do kapsy bez problémů většinu Čechů. Následuje punková vypalovačka a do hry nastupuje Wolle Nyvelt, jak jinak než se svým powboardem bez vázání. One footy, 360ky, lesíky, to vše v skate/​surfovém stylu. Dojde i na pár záběrů na normálním prkně, ale pak si Wolle udělá koleno a tím jeho part končí. Pár triků má Taka Nakai, stejně jako Chris Carr a už je tu celý profil Nicolase Müllera. Ve svém originálním stylu rozrývá prašan a skáče z obřích přírodních schodů. Zatáčka, bs 5 na první, další prašan letí k nebi, následuje butter a zase skok. To vše v jedné jízdě a v Nicolasově podání to vše vypadá jako nejlehčí věc na světě. Pak se změní hudba a následuje společné ježdění NicolaseGigiho na Aljašce. Nico + Gigi + Aljaška. Je třeba něco dodávat?

Blížíme se do finále a předskokany poslednímu partu dělá YES tandem Romain De MarchiJP Solberg. Města se nedočkáte, parku taky ne, zato bušonů, triků v backcountry i prakticky kolmých spotů ano. A kdo má tu čest celé video zavřít? Je to Bode Merrill. Bode si dává jeden rail za druhým, fróňo na doublekinku 27 ven, hardway 27, bs 3 transfer na kulatinu a další vraždy - prostě plnohodnotnej streetovej profil. Jenže tady zdaleka nekončí. Přesuneme se do hor a Bode pokračuje. Sedma na firsto z převěje do strmé stěny, double beko, neskutečnej one foot, který je k vidění na obalu videa, double rodeo na přírodním corneru, 360 onefoot a Bode ještě přidává plyn. Konec vám neprozradím, ať se máte na co těšit, ale je to pecka. Bode Merrill toho zkrátka předvede tolik, co by jiným vystačilo na tři profily.

Video Twel2ve je důstojným pokračovatelem předchozích filmů z této produkce. Možná že kdyby tu bylo o špetku míň lesejků a o špetku víc města a video se o 5 minut zkrátilo, tak by mu to prospělo, ale já jsem ve střižně neseděl. Pokud máte rádi filmy od Absinthe, tenhle se vám bude líbit taky.

Takže FReeride.cz hodnocení zní: 8/​10

Kde sehnat DVD? Můžete si ho objednat přímo od Absinthe (odkaz zde), nebo si ho stáhnout z iTunes, kde bude k dispozici v nejbližších dnech. Třetí možností, jak DVD Twel2ve získat, je počkat si do 30. listopadu. V ten den totiž vyjde Free Magazine #84 a část nákladu bude distribuována právě s DVD Twel2ve. K mání bude ve vybraných skateshopech, popřípadě na objednání přes web za 389,- včetně časáku, což je víc než fér.

Teaser Twel2ve:

Další zajímavé články

Kuba Hroneš přepisuje historii a jako první na světě odjíždí sw triple underflip ze zábradlí

Ze svého rodného Špindlu Kuba Hroneš vyráží dech celému světovému snowboardingu, když na speciálně postaveném spotu v průsmyku posílá jako první na světě switch boardslide to switch triple uderflip 1170. Co k tomu předcházelo a jak se trik nakonec povedl mrkni v tomto článku!

Na Kaprunu se jely freeridové bomby během X OVER RIDE 2024!

Minulý týden jsme vám tady naservírovali desert ke snídaňovému menu v podobě živého vysílání z X OVER RIDE na Kaprunu, kde proběhla místní premiéra zastávky Challengeru Freeride World Tour. V místních libových podmínkách se utkali rideři toužící se probojovat do Freeride World Tour 2025 a bylo se teda, na co koukat!

Dejte si Live stream z X OVER RIDE 2024 na Kaprunu!

Zpříjemněte si ráno živým vysíláním z prosluněného Kaprunu, kde právě probíhá X OVER RIDE 2024 aneb 4* FWT Challenger, který slouží jako kvalda do Freeride World Tour 2025 a bude se zde rozhodovat, kdo si stoupne příští rok na starověku těchto legendárních závodů! Konec závodu je plánovaný kolem 11:00.