Split trip Riedingtal by Honza Koukol

Honza Koukol o sobě nějakou dobu nedával vědět a najednou od něj dorazil článek, který bysme od něj před pár lety nečekali. I Honza se vrhl na splitboarding a jelikož se v jeho arzenálu tento typ prkna také objevil, s partou kámošů se do splitboardingu vrhl po hlavě. Zde je jeho první report, který doufáme budou následovat další. Užíjte si nyní jeho cestu do Vysokých a Nízkých Taur...

Koncem ledna minulého roku jsem s partou nadšených skialpinistů vedených zkušeným horelem MárouCK Klíč vyrazil na víkend do rakouského údolí Riedingtal. V pátek večer jsme dorazili do vesnice Zederhaus, která leží kousek za Flachou na rozhraní VysokýchNízkých Taur. Na nic jsme nečekali a na oslavu společného setkání se pěkně nalámali místním Weizenbierem. Během čehož jsme stihli rozebrat sobotní plán a vytyčit si cíl vejletu: horu Kleine Mosermand Nízkých Taurách (2.538m).

S lehkou opičkou jsme se v sobotu brzo ráno probudili do krásného dne s vymetenou oblohou. Následoval krátký přejezd autem na parkoviště kousek za vesnicí, které je asi 1200m nad mořem a odkud se vyráží na většinu tůr v tomto údolí. Dole v údolí nebyl téměř žádný sníh, a tak první úsek zledovatělou lesní cestou byl celkem nepříjemnej a hlavně nám všem vrtalo hlavou, jaké budou nahoře podmínky. Asi po hodinovém šlapání se ale pomalu dostáváme do jiného světa, kde je 30cm nového a je nám všem jasné že dneska to bude pecka!

Po dalších třech hodinách se dostáváme do kotle pod horou Kleine Mosermand, kde nás čeká hlavní a nejprudší část výstupu. Vzhledem k strmosti svahu a množství nového sněhu začínáme řešit lavinové nebezpečí a dáváme si i pauzu na jídlo. Postupně se ale přikláníme k tomu, že je to ok a chceme vyrazit. V tu chvíli nás předběhne postarší rakouskej klasik, tak se ho hned optám co si o tom myslí on? Jeho odpověď byla jasná: “Kein stress” :). A tak vyrážíme nahoru. S velkýmy rozestupy, stylem cik cak, dupeme nahoru a mě už je jasný, kudy že pojedu dolů. Vyhlídnul jsem si širokej kuloár z jednoho bočního předvrcholu a celou cestu si ho prohlížím a nechávám se jím hypnotizovat.

Po celkem šesti hodinách výstupu dolézáme s nadšením na vrchol Kleine Mosermandu. Po zaslouženém odpočinku, sundání pásů, složení splita a cigaretce mě čekal jeden z nejúžásnějších sjezdů mého života. S jednou pauzou jsem jel 1300 výškových metrů. Můžu říct že těch šest hodin dřiny za těch pár minut sjezdu opravdu stálo!

V neděli jedeme na stejné parkoviště a vyrážíme na druhou stranu do oblasti Höle, která je součástí Vysokých Taur. Jdeme směrem k vrcholu Weisseck (2380m). Jelikož ale v sobotu odpoledne sluníčko hodně pálilo, celé údolí je pokrýté krustou a nejprudší část výstupu vypadá jak kus ledu. Měníme trochu plán a míříme na menší noname kopec. K naší radosti je z jeho druhé strany krásný obrovský, na sever orientovaný kuloár bez krusty, následovaný řídkým lesem. A tak i nedělní námaha byla odměněna krásným sjezdem.

Celou oblast Riedingtal bych všem šlapačům určitě doporučil. Je zde mnoho možností, kam vyrazit, nespočet úžasných sjezdů a za celý víkend jsem ani z dálky nezahlédl jedinou lanovku :). Hore zdar.

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!