SplitUnite crew zahájila splitboardovou sezónu v Pyrenejích

Míra Kube ze SplitUnite nás minulou sezónu zásoboval luxusním materiálem z oblasti splitboardingu. I tento rok se všichni můžeme těšit na další pokračování jeho dobrodružství, ke kterému přizval i další nadšence. Opět se tak vydáme ve společnosti SplitUnite crew za výšlapy a sjezdy za pomoci tak oblíbených splitboardů. Dnes je tu první článek, a to ze zahájení letošní sezóny v Pyrenejích.

Je rozhodnuto. Letošní zimu budu žít v Pyrenejích. Sotva stačím složit dříví do sklepa, začne sypat. Kluci jsou on-​call. Zvedám telefon a věci se začínají dít. Zbytek týmu podstupuje teleport Třebíč - Barcelona. Boardbagy mají naložené k prasknutí novými hračkami od Gara Splitboards. Střih. Jsme v Pyrenejích.

Po příjezdu kluci začnou vybalovat a já se nestačím divit. Jedna perlivá voda v PET lahvi střídá druhou. Není nad domácí pálenku. To nejočekávanější je však až na samém dně boardbagu. Nová prkna. Jsou ještě krásnější, než jsem si je představoval. Nadšení s pálenkou nebere konce. Druhý den zvládneme nafotit nové přírůstky do rodiny, navštívit místní bar a připravit hračky.

Následujícího dne, brzy ráno, vyrážíme vzhůru do hor. David je na splitboardu nováčkem, tak bereme jeho seznámení pěkně postupně. Vlastně se v průběhu celého výletu do Pyrenejí věnujeme seznámení se s novým vybavením, oprášení technik výstupu a sjezdu na splitboardu a v neposlední řadě i lavinové prevenci. Aby byl výčet kompletní, tak došlo i na bivakování na sněhu.

Zpočátku stoupáme po sjezdovce skiareálu Tavascan, na které leží nesouvislá vrstva sněhu. Jinými slovy je třeba dávat pozor na kameny. Asi po hodinovém nástupu necháváme areál za zády a dále již stoupáme volným terénem.

Během výstupu se údolí pod námi otevírají. Výhledy nejsou dech beroucí, ale rozhlédnout se kolem je radost. Terény jsou skutečně rozmanité. Místo pro strávení zimní sezóny by určitě šlo zvolit i hůře.

Nové prkno a vázání si pod nohami spokojeně klapou. Harmonii narušuje jen můj zrychlený tep a lapání po dechu. Inu začátek sezóny se vším všudy.

Vstupujeme do dalšího údolí. Krajina se otevírá. Na obzoru se objevuje parádní kuloár. Splitboarding. Jsme na správné cestě. Od nyní už jen v lepších.

Až na vrchol to dnes nedáme. V úvahu začíná přicházet slibný kuloár. Dochází na rozhodování. Podmínky nejsou ideální, ale když se před našimi zraky do žlabu spustí drobná Španělka na lyžích, je rozhodnuto. Jde se na věc.

Čekali jste akční záběry? Tentokrát chybí. Na začátek sezóny jsem vypustil focení z hlavy a užil si těch pár oblouků na novém prkně. Několik záběrů jsme však zachytili na kameru.

Dojezd je o skluznici. Někteří z nás do toho prostě nejdeme. Přichází ohlédnutí se za posledními paprsky slunce a první letošní sjezd je za námi. Až doma, při pohledu ke krbu, si naplno uvědomím, že sezóna právě začala.

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!