Setup - Frýmen

Poslední letošní setup bude trošku jiný než ostatní. Objektem našeho zájmu se totiž stal známý "Chameleon" Frýmen aka Ondra Svoboda. Známá to postavička, která když nekope parky z hlíny a sněhu, nebo netráví čas u grafiky a videí, jezdí si pankáčskou pohodu na čemkoliv.

Frýmenův setup berte jako takový "vánoční speciál", který přibližuje, na čem všem může jeden člověk jezdit a co všechno mít schovaného na Safari chalupě v Rokytnici ;-) Frýmenův popisek najdete vždy pod fotkami.

jméno: Chameleon Frýmen

výška: 170cm

váha: 70kg

velikost bot: 42EU
snb 
stance: regular 59,5 - 61,5cm +15/​-​18

sponzoři: kámoši, K2 snowboarding, Freebording.cz, Ultim8shop.cz alias Oakley

Cajky před safari chatou v Rokytnici nad Jizerou, se šejperským žezlem, bejby pankáčovským čepcem a stodevadesátkou z osmdesátýhočtvrtýho.

Z Méďy sem vyházel sedačky, páč rozebírání, rovnání nebo vázání věcí na zahrádku je ztráta času. Tagže i když je tahle řada medvědů zvaná bejby benz, vejde se do něj mnohem víc, než do kdejakýho normálního vozidla. A když se jede na windsurf, namontuju zahrádku a no problema. Mergl má i kouli, tagže s vozejkem na tahání dříví do lesa taky fajne.

K2 u mě vede nejen s harwarem, ale taky s doplňkama jako sou bágly. Tohle je backcountry bágl Sentinel, kterýmu nechybí nic pro tůru do pořádnejch hor. Nastavitelné pásky pro změnu diagonálního připnutí lyží, 2 způsoby uchycení snb, kapsy na brejle, helmu, sondu, lopatku atd.. Nic z toho sice nepoužívám, páč se nikam na vejšlapy nesápu, ale ultra dobře sedí na zádech a má spousta kapec. Pro ty, kterým stačí jen jedna kapca, doporučuju Elephant bagpack. Je ale trocha neposednej. 

K2 Roller Bag - nejlepší cestovní bágl, je mega, asi 110 nebo 120 litrů a je ultra bytelnej a přehlednej. Prostě velký kola, s kterejma to jde drtit ze schodů na nádru, teleskopický madlo, jde celej rozepnout na tři půlky a má nesčetně kapes na cokoliv. Když na to přijde, nacpu tam přazkáče, snb botky a vůbec všechno co je třeba a nemusim tahat trilion tašek. Vzadu na stěně visí ješte board bag ze stejný kolekce, kterej je taky z ultra v poho kvalitního matroše. Je velkej 166, tagže tam s rezervou nacpu i další prkno, boty atd. Je totiž docela blbost kupovat si bágl stejný velikosti co máte prkno. 

Bicykly Agang a bmx Premium solo. Lítám si tak doklidu, tagže volim střední cesta, žádný bomby, prostě za normální prachy, rozumný bike. Na prckovi mám sundanou přední brzdu, páč to jednoduše překáží. Na horákovi sice brzdy mám obě, ale je to old school na špalkách, tak se nedá říct, že by to extra brzdilo. O dalších komponentech pomlčim, páč sou taky dost našrot. Proto mám rád tratě, který maj dopady, kde se nemusí šlapat ani brzdit. Tagže když něco stavim, tak se snažim, aby to taky tak fungovalo. Na horským mám normálně vzorek, aby to drželo na sněhu a dalo se blbnout ve snowparku. Když je totiž poránu zmrlo, tak prkno odhazuju a beru bike nebo ski.

Oakley krom snb, sun a dioptrickejch brejlí vyrábí aj všechno možný příslušenství. O kultu týhle značky a kvalitě výrobků a neskutečným množství patentů, tu je myslim zbytečné se rozepisovat. Jako je jasný, že sluneční brejle za 100 litrů tu nikoho nezajímaj, ale v sortimentu maj i množství výrobků, které se cenou nijak neliší od ostatních značek a přitom jsou kvalitou naprosto jinde.

Své o tom ví i žabák, který si stejně jako já, oblíbil óčka Holbrook Moto GP. Ale v případě, že koupíte fejky od čongů za kilo, tak na to sice uženete kdejakou žábu, ale brejle vám zkazí zrak a vy už nikdy neuvidíte, jak vlastně ulovená žabka vypadá. Oakley high definition optics je oproti normálním čočkám totiž docela solidní virtualita.

A pajpový rukavice mě jednoznačně vždycky bavily. Levný, lehký, teplý, pohodlný, protiskluzový. V poho na snb, dobře se držej i hůlky, shaperský nářadí, na kolo taky pecka a na wakeboard, windsurf, či práci v lese jakbysmet. Co všechno vydržej tyhle, teprv budu testovat.

Dioptrický Oakley Dictate již otestovaný mám, poněvadž mi za tři roky z hlavy párkrát letěly, přežily, dobře seděj a navíc mě designově nepřestaly bavit. A k tomu ještě z původní bronzové barvy transformují do metalové.

Vlevo prkno K2 Vandal 47 mi dělá jib společnost už několikátou sezónu. Zažilo si fakt hrozný a ne a ne se rozlámat. Možná to bude tim, že vázo nemám namontovaný tam, kde má bejt. Je to totiž kinder board, má tudíž na mě malej stance, a tak mám vázo daný prasácky úplně nakraji. Vázo tam je Formula, který má za sebou taky už tři perný sezóny, a i když už je na první pohled úplně v píči, porád to dává. Ale už je s tim sraní, tak na letošek vyměnim strapy a ráčny a bude jako nový. 

Uprostřed K2 Jibpan 54 mám universalně na blbnutí do parku na železo a menší éry. Je měkčí, lehký a supr hravý. Tím pádem ale zase nejni problém jej při jalovejch dopadech rozlámat. Ale to mě od něj neodradilo a dokavaď se vyráběl, byl sem jeho příznivcem. A jak měl člověk možnost testovat prkna stejného modelu několik sezón, zjistí, že se dost lišily. Tagže pokud ste debatovalï např. o Jibpanu nebo WWWéčku, bylo třeba si ujasnit letopočet výroby. Jinak levnější, velice schopnou parkovou univerzální záležitostí, pro mě byl Anagram 152, kterej se taky už nedělá.

Fpravo, taktéž už se nevyrábějící Believer 154, používám na větší lety, šetřím jej a nemrvim ho na  shitech. Byl sem dycky zvyklej lítat větší desky, ale K2 ňáko desky zmenšili o 5 čísel, při zachování délky efektovní hrany, tagže pořádnou kudlu na kicker a stabil mi to dává i při těhlech 54cm. Jinak má nulový klenutí, tagže žádnej camber, žádnej rocker, zlatá střední cesta, prostě ideálka. A je to držák jako prase i při větších letech bo pádech.

A jakože se zmíněné označení prken již nevyrábí, netřeba věšet hlavu, páč desky obdobných konstrukcí se samnozřejmě dělají, ale pod jinými názvy. Stačí si jen kloudně pročíst popisky, které maj na sajtu K2snow.cz velice dobře pořešeny. A nebo si nechat poradit od prodavačů, kteří by měli vědět, co prodávají a měli by vám poradit s výběrem desky, vhodné pro váš styl ježdění.

K2 Auto Ever je nejvyšší řada, tagže jednoduše nejlehčí, nejpevnější a nejsnáze ovladatelnější. Hlavní výhodou je jendoráčnový systém utahování, který naleznete i u nižších řad s označením Auto. Zatěžovat se přední přezkou mě fakt kolikrát sere, tagže tenhle systém u mě jednoznačně vede. 

K2 jde se vším kupředu, jak jen to jde, tagže tenhle kousek Cinch CTX je neméně inovativní. Má odklápěcí patku, aj normální obadva strapy na doladění. Jeho hlavní výhodou je tedy to, že do něj můžete vlízt jak zezadu, tak i jako do normálního váza seshora. Kdybych si to měl jít normálně koupit, tak sem k tomu asi skeptickej jak hovado, páč by mi to přišlo jako zbytečnost. Ale opak je pravdou, je to cajk a fakt mě to baví. Jenom se musíte naučit, kdy je který způsob nalejzání vhodnější – rychlejší, pohodlnější. Taky je třeba zjistit, co jak poladit a povolit .Ale až tomu přijdete na kloub, budete z toho jednoduše vykloubený a nebudete měnit.

K2 T1 DB - je to top botka, tagže netřeba rozebírat, že je vychytaná a funguje. BOA systém používám už několikátou sezónu a nikdy se mi nevysral. Tagže boty s tkaničkama a nebo podobnejma znouze nedomrlejma lace systémama nedávám. Boa je rychlý a pohodlný a na nervování se s čimkoli jiným, nemám čas ani náladu. To vnitřní kotníkový kolečko sem vlastně skoro vůbec nepoužil, protože mi tam noha prostě sedí doklidu. Nejsem jezdič, tagže sou to boty na mě hodně tvrdý. Tak si do nich dávám vložku z měkčích bot Rider BOA. A po sezoně mi teprv vyhovujou a po dalších dvou zimách už sou v hellu, že se s nima dá i jibbovat. A to tam zas vrátim tu pevnější vložku nebo jinou novou a jedou z vesela dál. Je to bota, která normálním lidem vydrží nekonečně roků.

Rider Boa je botka levnější, měkčí, s chudší vložkou. Když po delší době změkne moc, nacpu tam vložku pevnější. A když už sou moc, tak sou dobrý jako sněhule nebo na řízení v automatu, pokud vám táhne od podlahy.

Twintipy K2 Disorderly 159 sou výrobně taky mimo, tagže pod tímhle názvem už je nenajdete. Na moje občasné ježdění ideální, hravá a přitom drží. Freestylové vázání Marker Free 12.0 se taky osvědčilo. Na jumpy do vody mám ňáký Dynastary 162, který sou tvrdší a užší. Docela neekonomické je totiž o vodu lámat fungující drahý twintipy. Přezkáče mám Salomony Teneighty, což je asi jedna z prvních freestylových bot a je supr. Maj průhlednej skelet, tagže si z nich můžete udělat akvárko. Do vody ani ty přezkáče řešit nemusíte, stačej náký starý pecky.

Vlevo freebord aneb letní snowboard. Nejni to věc na jentak kdejaký zewlování, jako třeba rekreační verze longboardu, ale je to nástroj na pořádnej adrenalinovej pojezd, kterej by neměl chybět ve výbavě každýho boarďáka. Nejdřiv sem jezdil nejkratší verzi 75cm, ale přešel sem na 85cm. Freebord je totiž asi jediná věc, na který mě baví jenom jezdit a neřešit blbinky, tagže jezdím delší desku, pro lepší stabil v kudle. 

To fialový, to je takový longboardový vozítko do města od Osla. Normálně vezmete starej snb, seříznete, navrtáte, namontuje trucky, nalepíte šmirgl, osadíte jetejma kolama z freebordu a frčíte. Nejvhodnější jsou slalomový nebo dětský desky, aby to nebylo zbytečně široký a těžký.

Vodotěsná yachtařsko kempingová lékarno taštička za 19 vočí. Doklidu tam nasázíte věci co se občas hoděj: potravinářský barvivo na lajnování skoků, skipas roller, tyčky na opravu skluznice, švýcarák, usb flashka, řezák, sychrhajzky, baterka, placatka, vteřiňák, ekologický vosky, mičuda, metr, botní vyhřívadlo, šroubovák, čelovka, pilník, náhradní strapy, pásky, ráčny a K2 thermo fusak na pívo.

Magic-​Potion jsou ekologické vosky, které jsou 100% biodegradovatelné a lehce se aplikují i bez podělané žehličky. Magic-​Potion je členem organizace 1% For The Planet, což znamená, že jedno procento ze zisku společnosti, jde na projekty životného prostředí. Za tyhle vosky jezdí mimochodem Terje, tagže to nebude jenom komerční blud na lidi. Tagže zapomeňte na všechny ty parafínový vosky, kterejma vás kdy učili voskovat. A nezasírejte přírodu tunama chemosraček v podobě vosků s perfluorokarbony, které mají negativní vliv na přírodu i potravní řetězec a jejichž karcinogenní výpary při zažehlování dýcháte. Jako názornej příklad jsme do nakládaných okurek naložili běžné vosky a koukněte jak to dopadlo. Okurka začala mutovat a bez léčby ekologickým voskem, by brzo transformovala do cyber okurky s druhovám názvem people-​eating. Nad těmahle záležitostma by se asi měli zamyslet i lidi z Krnapu atd, páč množství škodlivých vosků, spláchnutých do přírody, nadělá větší škodu, než freeriders. A chudáci medvědi a další zviřátka pak musej čelit takovejmhle hegešům. 

Wakeboard Hyperlite Imperial 127 je mrňavej, parádně živej. Akorát má flosny, který na jaře seříznu flexou. Totiž hraněj a zbytečně unavujou nohy. Pak ste vyflusaný a nedáte tolik koleček. Na motanice na vodě je to na obtíž a na bednách to taky dělá neplechu. Botky veteránská klasika typu snb bot. Drží to, ale vylejzat se vám z nich fakt nechce, páč to dost dobře nejde.

Brusle USD Rachard Johnson - bytelný, pohodlný, flexi šasí pro tlumení dopadů a nekonečně místa na tyče. Na YT si vyjeďte tohodle negra a nepochopíte, co na tom jde dělat za pekla.

Hi-​Fly Radical Line 275 RX 102 l z roku 1,2. Už to má za sebou, tagže unese akorát těch mejch sedmde. Plachta 6,2 byla prošlapama zredukována tak na 5, tak vklidu můžu i do většího větru. Tagže taková rada, když vás nebaví vítr 8, pučte plachtu a rázem s ní budete moci do 12.A na menší vítr si pořídím devítku Kite a bude pohodička. Ale nejdřiv musim sehnat komplet jinej freestyle windsurf na pořádný dovádění, tagže jaro léto, ať už jsi tu.

Další zajímavé články

Na Kaprunu se jely freeridové bomby během X OVER RIDE 2024!

Minulý týden jsme vám tady naservírovali desert ke snídaňovému menu v podobě živého vysílání z X OVER RIDE na Kaprunu, kde proběhla místní premiéra zastávky Challengeru Freeride World Tour. V místních libových podmínkách se utkali rideři toužící se probojovat do Freeride World Tour 2025 a bylo se teda, na co koukat!

Dejte si Live stream z X OVER RIDE 2024 na Kaprunu!

Zpříjemněte si ráno živým vysíláním z prosluněného Kaprunu, kde právě probíhá X OVER RIDE 2024 aneb 4* FWT Challenger, který slouží jako kvalda do Freeride World Tour 2025 a bude se zde rozhodovat, kdo si stoupne příští rok na starověku těchto legendárních závodů! Konec závodu je plánovaný kolem 11:00.

Zúčastněte se "Woodstocku snowboardingu" Longboard Classic 2024!

Letos se již po dvacátépáté uskuteční legendární akce Longboard Classic, které se přezdívá Woodstock snowboardingu. Vyrazte na místo dění do Stuben am Arlberg a poznejte to na vlastní kůži!