Report: Obergurgl-Hochgurgl trip se Snowpigs.cz

Partička Snowpigs.cz vyrazila lovit prašan do Rakouska do střediska Obergurgl-Hochgurgl a přináší nám report i fotogalerkou a videem....

Težko někomu údolí Ötztal představovat. Lyžařské pojmy jako Ötztal, Sölden, Hochgurgl Obergurgl zná každý lyžař či vodák alespoň z vyprávění. Prostě a jednoduše Tyrolsko... Po návratu z týdenního tripu v Itálii říkám Ivošovi, teď aspoň dva týdny nelyžuju a ejhle! Hned v úterý ráno mě pípá messenger a já rozmrzele otvírám zprávu. Čtu rychle: ,,Sölden a má kydat.'' Hned je mi jasný, že s rodinným vejkendem v Brně to nebude tak horký a začínám vymejšlet výmluvu. Do pátku to ulítlo jak vítr a jsme zase na základně. Tentokrát sebou máme na zaučení mladou krev v podobě nováčků Šimona Džembeese. Vše sbaleno na ukázku a Snowpigs si to hasej směr Rozvadov.

Dojezdová trasa z Prahy 650km sice není na vejkend málo, ale stojí to za to. Na fleku jsme před jedenáctou, a tak stíháme klasickej rychlovečírek. Budíme se do fantastickýho rána. Slunce zalívá třpytící se okolní třítisícovky zasypaný čerstvým pudrem. Jsme jak na trní. Kontrola vybavení a seznámení kluků s bezpečností je samozřejmost.

Z lanovky čekujem neporušené pláně a už jsme si jistí, že budou nohy bolet. Jedeme kabinkou Hochgurglbahn 1a rázem jsme ve 2800m.n.m. Svahy otočené na západ dávají jistotu, že sníh vydrží celý den. Zapnout batohy, kontrola pípáků a jedeeem!!! První jízdu dáváme k mezistanici kabinky. Je to luxus. Druhou jízdu míříme na asi čtyřmetrovou převěj. Skáču a dopadám i s odtrhem jako do peřin. Ve čtyřech dohledáme lyži rychle a valíme na další drop, kde je převěj násobná. Skáče Džembees a najednou je uplně zmizelej! Když to dopráší, vykukuje jeho sněhuláčí kebule s hubou vod ucha k uchu a my padáme smíchy k zemi.

dropík

Přemýšlíme, co dál a jelikož sedačka na Wurmkogl není ještě zapnutá, přesouváme se do východnější části střediska. Okolo se začínají rojit další partičky frýrajderů, a tak začínáme pomalu hledat ty nej lajny. Dáváme traverz a vytahujem se kabinkou Kirchenkarbahn Sektion 2. Nerozrytej žleb z leva! Jasná volba! A rychtujem ho snad dvě hodiny i s jedním průjezdem z prava mezi skálama, kde však o sobě teplota sněhu začíná dávat vědět. První větší sesuvy jsou jasným alarmem, kde je naše místo, a tak hledáme vhodnou tankeštele pro naše utahané těla. Útočiště nacházíme na Schermer Shirm, kde nás tyrolská kuchyně lehce zklamává, ale hlad je nejlepší kuchař a v kombinaci s příjemnou slovensky mluvící servírkou... Mno co dodat.

Pomalu se nám houpe odpoledne, my využíváme spojnici kabinky mezi středisky Obergurgl Hochgurgl. Cestou se kocháme výhledy a mlsně nakukujem do údolí Ferwall, kde za optimálních podmínek vede skvělá offtrack trasa. Dnes však díky lavinám, bohužel. Vyjíždíme tedy kabinkou Festkoglbahn a traverzujem alespoň kousek do tohoto údolí, kde už bohužel sníh firnuje. Dáváme ještě dolní dva sjezdy potokem a nohy nám dávají jasnou odpověď, co dál. Rozměklá sjezdovka a zdlouhavá jízda v boulích dolů do údolí je poslední kapka dnešní lyžařské části.

Zvuk naší oblíbené apreski musik, nám jasně velí, že Downhill Grill bar u dolní stanice je to, co chceme. Atmosféra je skvělá a bandička podnapilých důchodců tancujících ven ve vláčku nás ještě ladí. Zábava je v plném proudu a Šimon odpalující si svůj lavinový batoh mezi hloučkem tancujících nám opět valí křeče do břicha. Každá zábava však jednou končí a my valíme na standardní grilovačku na sněhu v podobě naloženého roastbeeafu a sklenku dobrého červeného... K tomu západ sluníčka... No ten večer se zase povedl.
Ráno vstávám s lehkou negativitou zmrzlého sněhu a je jasné, že najít kus fieldu bez krusty bude hodně těžký. Kávička, ranní toaletka, přezky „cvak cvak“, pád na ledu hned na parkinkgu s plnou výbavou a jsem probuzen. Cestou nahoru sotva doufáme, když tu náhle... Jak se říká, pod lampou je největší tma. Krásnej netknutej svah hned u sjezdovky s přístupem traverzem za skálama. Valíme co nejvejš a traverzujem. Nálada stoupá a my shlížíme na nájezd mezi skalkama se skokem přes převějku ještě před nájezdem. Teda vypadalo to jako převějka. První opatrné skoky a čekáme dole ne Džembeese. Těžko popsat trik, co se pak odehrál, ale nazval bych to ,,too much speed trick“. Po asi deseti minutách smíchu a sbírání Džembeese jsme na hrance. Pouštíme to dolů a vejskáme. Sníh je jako nový a svah zůstává po dvě hodiny jen náš. K tomu nájezdová skalka na skákání a focení.

powder turn

Je poledne a my už chvilku pokukujem po hospůdce Wurmkoglhütte Mittelstation, která je opravdovou raritou. Je položená ve výžce 2806m.n.m. a je přestavěná z bývalé stanice lanovky. Výtečná a kuchyně a nejlepší kariwurst. Valíme se na lehátkách a opalujeme se a je nám jasné, že z víkendu jsme vymáčkli absolutní maximum. Dáváme poslední vláčnou jízdu ještě v podání posledního Džembeesova triku a jsme všichni celí a zdravý dole.

Shrnutě mohu říci, že to byl jeden z nej lyžařských vejkendů se supr bandou, co srandu nepokazej a v luxusním středisku Obergurgl-​Hochgurgl se spoustou prašanu a sluníčka...

Co víc...
Za Snowpigs naškrábal Ondra Sandokan

Video z tripu:

Kompletní fotogalerii si můžete projet ve slideru:

Web Obergurgl-​Hochgurgl najdeš zde.

Sociální sítě:

Autor

Ivoš Mrázek
Další články autora

Tomáš Guziur vypustil gruzinský movie "Gamarjoba"

Tomáš Guziur a filmař Petr Pražmowski mají konečně venku svoje gruzinské dobrodružství "Gamarjoba"...

Podíváme se na zoubek Swatch Nines 2024

Swatch Nines 2024 nám zase dali nažrat pořádný porce freeskiingu! Tak se na ne pojďme podívat....

Justin Kennedy bortí streety ve svým season editu

Justin "Juice" Kennedy nás vezme na zaoceánský streety...