Report: Snowpigs.cz odstartovali sezónu na rakouském ledovci Stubai

Partička Snowpigs.cz na začátku sezóny poprví zavítala do Alp a jako vždy se s námi podělí o dojmy...

Prašanové podmínky sice ještě stále nejsou ideální, ale naše lyže, snowboardy a hlavně horská srdce se tak těšili, že už jsme prostě museli vyrazit. Prodloužené volno se statním svátkem 17.11. a docela dobrá předpověď počasí zase dala dohromady naši partičku a vyrazili jsme tentokrát na Stubai. Vysoko položené středisko s ledovcem byla ještě takhle zkraje zimy nutná volba.  Dole stále vládne podzim, zato o pár stovek výškových metrů nahoru, už nás vítá zima. První den jsme tedy ještě ocenili slunečné počasí. Konečně se naše lyže a prkna dotkli sněhu a my s neskrývanou radostí, vyrazili. Nejprve si projet  sjezdovky a vzápětí prozkoumat, co nabízí freeridy hned vedle nich. Nějaký základ okolo ledovce již je, ale přesto jsme museli jezdit dost opatrně, sharks (ostré kameny) a skalky koukají nebo jsou zákeřné schované pod tenkou vrstvou sněhu. Ve stinných a od větru chráněných místech jsme si našli i hlubší sníh v dobré kondici a trochu jsme zaprášili.

listopad na ledovci Stubai

Na sjezdovkách trénovalo spousty lyžařských teamů, převážně juniorských kategorií. Potkali jsme lyžařské kluby od Kralup až po LK Svinec, což nás jako snowpigs dost pobavilo, zachrochtali jsme si a pokračovali dál. Stubai jsme si mezi ledovcovými středisky vybrali také proto, že ve snowparku Stubai Zoo od 16.11. do 19.11 probíhal FIS Freeski World Cup. A to byla krásná podívaná v perfektně připraveném snowparku. Světový pohár ve freeski Stubai 2022 přinesl norské dvojnásobné vítězství - Johanne Killi (NOR) a Birk Ruud (NOR) vybojovali pro Norsko vítězství. Matěj Švancer drží vlajku Rakouska šestým místem a dosahuje svého dosud nejlepšího výsledku ve Světovém poháru ve slopestylu. (První den jsme zakončili v aprés ski u dolní stanice lanovky a po par svařáčcích jsme vyrazili domu si udělat večeři a odpočívat.)
Druhý den podle plánu mělo sněžit. Ne sice moc, ale sněhový poprašek dole u lanovky a na stromech v údolí znamenal, že něco opravdu napadlo. Oblačnost naštěstí nebyla difuzní, mraky přicházeli a odcházeli, do toho prosvítalo slunko, a tak bylo i vidět. Projeli jsme všechny ráno hezky upravené sjezdovky a potom už jsme se znovu vrhli na freeridíky kolem, které jsme měli z předchozího dne už prozkoumané. Pár čísel čerstvého sněhu, který napadl na docela dobrý sníh a jízdy ve žlebících a přírodních rampičkách, kde bylo naváto víc sněhu, nám jako vždy vykouzlily úsměvy na tvářích. K obědu jsme si dali oblíbený tyrolský Gröstl, pivečko někdo rádlera a nakonec jsme si vychutnali kafíčko. Podmínky se na sjezdovkách odpoledne zhoršili, místy byl vyjezděný sníh na led a muldy byli veliké. Tak jsme si projeli pár našich koleček a s radostí vyrazili si dát drink do baru na sjezdovce. Po závěrečném sjezdu do mezistanice (jízda až dolu ještě možná není) vyrážíme o něco dřív kabinkou dolu k autu, dnes nás čeká ještě další program.
Po rychlé večeři sjíždíme do údolí a jdeme do StuBay. Wellness centra s bazénem a tobogány, spojeného s Airparkem.  Ale tam půjdeme až v neděli. (Bazén je toho času v rekonstrukci, doporučujeme si v průběhu zimy ověřit jeho dostupnost). My dnes večer po studeném dni oceníme hlavně sauny. Prozkoumáme klasicky všechny. Někdo jde do těch s nižší teplotou, bylinkami  a párou. Někdo naopak poradně prohřeje tělo v klasické finské sauně. Nejhezčí je panoramatická s výhledem na hory. Skočit pak do ledového venkovního bazénu a zaplavat si v něm je výživné. Po třech kolech sauny jsme už hezky vyrelaxovaní a unaveni se vracíme do ubytka.
Třetí den je znovu slunečný a proto vstáváme dřív a po rychlé snídani stiháme první lano a manšestr na sjezdovkách. Dáme několik rychlých kol v horních částech, než se nahrnou davy lidí. Přeci jen je víkend a Čech je tu skoro každý třetí. Těšíme se na dobrou kávu a vyrážíme se podívat do Stubai Zoo na finálové jízdy závodu. Po obědě se přesouváme na spodnější části sjezdovek, kam ještě nejezdí tolik lidí. Potkáváme další přátele, dáváme drink v kulatém baru u sjezdovky a znovu naposledy projíždíme celé středisko a najeté freeridíky. Po jezdění se ještě vydáváme  do aprés ski, kde se pije, zpívá a tančí. Sezónu jsme tak zapili a pořádná zima může přijít.
Poslední den si pro zpestření zajedeme znovu do StuBay, vyřádit se na trampolínách, rampách a skocích na ohromné vzduchové polštáře. Parádní místo pro trénování vašich skoků a triků. Je možné si půjčit krátké lyže nebo menší verzi snowboardu, kolečkové brusle, skate nebo jen postelovou matraci:) a trénovat tak nové triky s bezpečným dopadem. Vyblbnou se tu pořádně i děti. Viděli jsme program pro prcky už od jednoho roku. Teenagers zas ocení skvělý prostor pro trénink parkouru. Je to skvělý tip na doplnění aktivit v létě i v zimě. První letošní výlet hodnotím 4 z pěti. Počasí dobré, sníh dobrý, partička přátel výborná a pařba taky. Snad jen víc toho čerstvého sněhu,  protože prašanu není nikdy dost.

Fotogalerku si můžeš projet ve slideru:

Stubai Gletscher web zde.

report dodal

Ivoš Mrázek
Další články autora

Justin Kennedy bortí streety ve svým season editu

Justin "Juice" Kennedy nás vezme na zaoceánský streety...

Buldozlife pustili ven street video "Egal"

Švýcarští shreďáci Buldozlife crew mají venku zase jednu streetovou pohodičku...

The Blondes a Arianna Tricomi vychutnávají Japonsko v segmentu z "The Land of Giants" od MSP

Čtyři freeriderky nás vezmou v ochutnávce z "The Land of Giants" do japonskýho prašanu...