Report: Snowpigs.cz poctili svou návštěvou Sölden

Partička Snowpigs opět vyrazila do Alp a vybrala tentokrát resort Sölden...

Čtvrteční večer je ve znamení sezení v hospodě s přáteli, když v tu ránu dostávám zprávu, zda náhodou nechci jet na víkend lyžovat do Rakous. Chvíli se rozmýšlím, zda do toho půjdu, ale po nějaké době odepisuji, že pojedu. Není to poprvé, kdy mi Ivoš takhle z čista jasna píše. Takže plán je jasný a cílová destinace také. V pátek odpoledne se scházíme v hojném počtu tří lidí, balíme a vyrážíme směr rakouský Sölden, ve kterém má podle předpovědi něco spadnout. Cesta ubíhá na poměry docela dobře a krátce po půlnoci se nacházíme v Söldenu.
Po ranním probuzení a krátkém zkouknutí bílého poprašku v blízkosti našeho spaní se vydáváme směr centrum. Parkoviště u stanice lanovky na Gaislachkogel je docela prázdné a pohodlně parkujeme. Po rychlém balení potřebných věcí sedíme v kabince a vyjíždíme s jedním přestupem až na vrchol. Prvotní předpověď hlásila zataženo a sněžení, ale na vrcholu je azuro a bílá peřina mraků pod námi. Vydáváme se tedy po červené sjezdovce směr Rettenbachtal. Po cestě se poprvé seznamujeme s napadlým prašanem a začínáme fotit a užívat si. Jak dojíždíme níže, začíná padat mlha a nic nevidíme. Je tedy na čase se přesunout dále ve středisku. Po krátkém přejezdu nacházíme lajny v blízkosti lanovky Roßkirplbahn a dáváme opět pár jízd.
Po vyblbnutí zde se vydáváme na přejezd na samotný ledovec Rettenbach. Bohužel je nízká dohlednost a proto volíme lajny opět pod lanovkou, kde alespoň trochu vidíme. Naneštěstí je zde ještě více bílého cosi a užíváme si nefalšovanou radost, že i přes „nepřízeň“ počasí je to přesně to, pro co jsme sem jeli. Následuje lehký oběd, pár svezení a kvůli zhoršující se dohlednosti volíme ústup do údolí. Cestou po 15 km sjezdu do údolí zastavujeme v apre-ski a dáváme pár drinků.
Po dojezdu balíme a přemisťujeme se směr termály Lägenfeld, kde trávíme zbytek večera až téměř do zavíračky. Aqua-Dome je obří termální komplex s dvanácti bazény teploty 34 až 36 stupňů včetně slané vody, nasvětlenými bazény a podvodní hudbou. Další částí je saunový svět, ten nás hodně překvapil, je totiž hodně velký. Takhle rozsáhlý saunový komplex jsem ještě asi neviděl. Nekonečně saun, páry, vodopád na ochlazení (doporučuji)… Všeobecně lyžování spojit s termály a saunou miluji a je to dokonalé spojení práce s odpočinkem :D
Další den se probouzíme do slunečného dne. Polštáře mraků obklopují blízké vrcholy, ale i tak se nám naskytují pohledy na vrcholy. Plán pro nedělní den je jasný. Opět vyjíždíme lanovkou na Gaislachkogel a již při jízdě si všímáme lajn přímo pod lanovkou. Krátká porada jakou lajnu zvolíme a pouštíme se dolů téměř 900 metrů převýšení k dolní stanici lanovky. Jízda je to parádní vzhledem k napadanému prašanu po kolena. Místy je toho dokonce i více, a proto dáváme několik jízd. Poté dojde k rozhodnutí se přesunout na ledovec, kde bychom si mohli také zajezdit. Po červené se opět vydáváme z vrcholu, ale v polovině sjezdu odbočujeme ze sjezdovky přímo do údolí. Počátek je ve znamení panenského prašanu, ve kterém nikdo před námi nejel a užíváme si to. Ke konci se však prašan proměňuje v zmrzlou krustu, která už sice není tak hezká, ale stále lepší, než to jít pěšky. Dojíždíme opět pod ledovec Rettenbachferner.

Lajny, které jsme jezdili včera, jsou již rozježděné, ale zalíbily se nám ty, které vedou přímo přes skály a žleby po čele ledovce. Zkoušíme najet první vyhlédnuté lajny, ale jsme moc nízko. No nic, co se dá nadělat a proto jedeme žlebem zhruba uprostřed. Nejsme sice první, kdo tu jel, ale ten dojezd je parádní a každý si nachází tu svojí lajnu. Následuje další jízda ale už s tím, že se vyvezeme až na Karleskogel. Po ledovci směřujeme zpět směr vyhlédnuté lajny a trefujeme přesně to místo, kde jsme chtěli být. Nádherný prach a netknuté lajny. Co víc si přát. Jedeme, točíme, fotíme. Jedinou nevýhodu spatřujeme v placatém dojezdu, takže člověk se zapotí ještě při šlapaní k lanovce. Následuje ještě pár jízd a opět oběd. Výhled od stolu přímo na naše lajny je fajn. Po obědě ještě jedna jízda a už míříme směrem do údolí, abychom odjeli směr Čechy včas.

Kompletní fotogalerku si můžeš projet ve slideru:

Po víkendu, kdy bylo v místy i 20°C a mnozí z nás vyrazili dělat své letní koníčky je to určitě jisté zpestření a samozřejmě i plnohodnotné zakončení sezóny. Nikdy bych si nepomyslel (nebo alespoň já jako vodák), že na začátku dubna budu stát na lyžích a užívat si prašan v Alpách.

Video z tripu:

Sölden web si můžeš projet zde.

reportík dodal

Ivoš Mrázek
Další články autora

Buldozlife pustili ven street video "Egal"

Švýcarští shreďáci Buldozlife crew mají venku zase jednu streetovou pohodičku...

The Blondes a Arianna Tricomi vychutnávají Japonsko v segmentu z "The Land of Giants" od MSP

Čtyři freeriderky nás vezmou v ochutnávce z "The Land of Giants" do japonskýho prašanu...

Štylař Valentin Morel potěší season editem

Švýcarská štylová mašina Valentin Morel má venku nový sezónní video...