Gravity Design Contest II.
20.10.2011
Pokud jste výtvarně nadaní, tak přesně teď zbystřete! Máte totiž jedinečnou možnost jak uplatnit svůj kreativní um, nadesignovat prkno Gravity a ještě vyhrát 10 000 Kč a prkno k tomu! Čtěte dál...
Česká firma Gravity snowboards loni zorganizovala první ročník Gravity Design Contestu, který se shledal s obrovským zájmem veřejnosti. Proto letos kluci neváhali a spustili už druhé vydání této kreativní soutěže. My jsme moc rádi, že můžeme být hlavním mediálním partnerem a u této příležitosti jsme i vytvořili speciální miniweb, který najdete v našem hlavním menu, a kde mimo pravidel a dalších informací najdete i galerii nejlepších loňských návrhů. Abychom vám osvětlili veškeré detaily související s Gravity Design Contestem nejen suše popisným textem, je tady rozhovor s Honzou Kodešem alias Kodinem z Gravity snowboards:
Ahoj Kodine, pověz nám na úvod něco o značce Gravity, jak, kde a kdy vznikla a jak si momentálně u nás vede?
Ahoj Márty, značka Gravity vnikla již v roce 2003 jako reakce na poptávku na rozvíjejícím se snowboardovém trhu, která si přímo říkala o uspokojení. Je designovaná a konstrukčně navrhovaná snowboardisty s více než desetiletou zkušeností a stále se vyvíjí vpřed. Je to takové naše dítko, které nám před očima každým rokem roste, a to nám dělá velkou radost. Projekty, jako je tento, se snažíme snowboardové komunitě její přízeň vracet.
Loni vás napadlo uspořádat první ročník Gravity Design Contestu, jaký cíl jste tím směřovali?
Uspořádat tento contest bylo opět reakcí na naše zákazníky. Krom technických specifikací se vždy řeší jak známo i design. Takže dát lidem možnost si svůj design vyrobit bylo logickou volbou. Chtěli jsme lidi do této problematiky zatáhnout, aby si sami vyzkoušeli, co to obnáší, a samozřejmě jim dát možnost se realizovat.
Jaký byl loni o soutěž zájem, kolik jste dostali návrhů?
Loni jsme si, i přes některé skeptické názory zvenčí, stanovili cíl získat alespoň 100 důstojných designů. Realita nám však ukázala, že tento kreativní koncept má širokou podporu napříč veřejností jak snowboadovou, tak i designérskou a ve finále se nám sešlo přes 250 vystavených designů!
Jaká byla podle tebe úroveň designů, chodily i úplné odpady nebo se většina dala považovat za "výtvarný počin"?
Osobně jsem byl překvapen, kolik lidí a jakým způsobem to pojali. Od malůvek pastelkama přes vlastnoručně ušité panáčky jako vzory až po zvládnuté designy od profi grafiků. A o to přesně jde, hledáme kreativitu, neotřelost, nové věci a vlastně i lidi. Zde bych rád dodal, že jsme některé soutěžící dokonce i vyzvali ke spolupráci, i když jejich návrh v soutěži oceněn nebyl.
Jste s loňským ročníkem spokojeni?
Na loňský ročník máme ty nejlepší feedbacky, a proto se letos nabízelo vše zopakovat. Byla to veliká inspirace pro nás a naši další práci pro Gravity. Proto i letos připravujeme workshop na brněnském veletrhu Sportlife, kde budou k dispozici šablony a spousta malovátek.
Co mají lidé udělat pro to, aby byli zařazeni do soutěže a co mohou vyhrát?
Zúčastnit se soutěže je jednoduché, stačí se podívat na tento miniweb a postupovat podle jednoduchého návodu. Stáhnout šablonu, vyrobit design, poslat a nejlépe vyhrát jednu z cen. Ta hlavní, kterou vyberou lidé hlasováním ve speciální aplikaci na facebooku, je výběr snowboardu Gravity dle vlastního výběru. Dále pak opět bude cena poroty, která vybere dle svého nejlepšího vědomí a svědomí design, který se v další sezoně 13/14 bude vyrábět sériově a půjde do prodeje. A hlavně, autor získá 10 000,- Kč. Z toho plyne, že i návrh, jenž není na špici v hlasování, se může stát slavným.
Kdy soutěž skončí a kdy proběhne vyhlášení? Můžeme se zase těšit na mejdan s výstavou a slavnostním předáním cen?
Soutěž probíhá od 10. října do 15. prosince, vyhodnocení soutěže a oficiální oznámení výherců bude uvedeno na stránce www.gravity-snowboards.cz/soutez dne 23. prosince 2011 a může být též uvedeno přímo na sociální síti Facebook.com v aplikaci, která sloužila pro hlasování. Výherce bude rovněž informován elektronickou poštou. Dvanáct nejlepších návrhů bude 18. 1. 2012 vystaveno na party v klubu Fléda v Brně, kde budou vítězům předány ceny, a pak už jen děj se vůle boží :)
Máš na závěr nějaký vzkaz potenciálním umělcům - designerům prken Gravity?
Výzva je jednoduchá, zkuste to, remcat umí každý, ale v momentě, kdy má člověk použít vlastní kreativitu a zhmotnit ji, je všechno jinak, pak se ukáže :) Takže zapněte svá PC, vytaste štětce, tužky, pera a hurá do toho! Budeme se těšit na vaše designy, třeba právě ten váš budeme potkávat příští rok na sjezdovkách!
Veškeré informace o značce Gravity najdete na www.gravity-snowboards.cz, zakoupit produkty této značky můžete na www.snowboard-zezula.cz a jejich přehled samozřejmě najdete v našem Buyers’ Guidu.