Jak na wake: 10. Jízda a start na velkém vleku
09.8.2022
Jde do tuhého. Čeká nás první jízda na velkém vleku, a to znamená i první start. Velký vlek nám v tomhle neodpustí tolik jako ten malý, protože se rozjíždíme rovnou na 30km/h, ale i tak to není žádná věda, tak se na to pojďme podívat.
Kdy mám zkoušet start na velkém vleku?
Nezapomínej, že na velký vlek je ideální jít, jakmile ovládáš samostatné osmičky na malém vleku a víš, jak se tam chovat bezpečně. Znamená to totiž, že plně ovládáš jízdu a už ti stačí se jen naučit pár odlišností, které jsou na velkém vleku jiné. Ještě předtím, než se začneš obouvat na mole, tak je dobré se na chvíli zastavit a sledovat, jak startují ostatní a co dělají v zatáčkách. Můžeš tak okoukat co tě bude za chvíli čekat a budeš na to lépe připravený. Když pak přijdeš na startovací molo, tak se obuj a oznam operátorovi, že jsi na velkém vleku poprvé a že budeš chtít pomoci se startem. On ti se vším pomůže a případně ti dovysvětlí co bude potřeba.
Start na velkém vleku
Postoj na startu vypadá tak, že máš veškerou váhu na zadní noze, snížíš těžiště a nohy necháš pokrčené. Hrazdu držíš za obě ruce u svého předního boku a máš je mírně pokrčené. Pomůže ti, když se budeš dívat nahoru na unašeč, na kterém pojedeš. To jsou ty kovové, číslované nesmysly, co jezdí dokola a kde se chytí tvoje lano. Zaprvé budeš přesně vědět kdy pojedeš a zadruhé ti to pomůže neutopit špičku. Jakmile ti operátor přidělí unašeč a řekne ti, že jedeš, tak už stačí "jen" vyjet.
Na velkém vleku startujeme z nuly rovnou do plné rychlosti, takže má vlek tendenci nás přetáhnout dopředu. Přesně proto my jdeme proti této síle a snažíme se jít pořádně dozadu a zatížit zadní nohu. Tím tlačíme první prkno a jakmile se nám ho povede rozjet, tak máme vyhráno.
Jakmile se dostaneš na vodu, tak přenes váhu na obě nohy stejně a postav se na desku stejně, jako když jsi jezdil na malém vleku. To znamená mírně natáhneš ruce, srovnáš se rovně na desku a jízdou namíříš pod oběžné lano. Rozhodně ale nebudeš mít klid dlouho, protože poměrně rychle tě bude čekat první zatáčka. Pokud se ti start nepovede, tak se zbytečně nevysiluj a pusť se. Někdy je dobré zabojovat, ale taky musí mít člověk soudnost a když to nemá cenu, tak se pustit a zkusit to znovu.
Rada navíc
Jak už naznačil poslední odstavec, tak příště to bude celé o zatáčkách na velkém vleku. Stay tuned!