Jak na wake: 8. Zatáčka na malém vleku
04.8.2022
Jezdit rovně je krásný, ale bylo by to ještě lepší, kdyby ses nemusel pokaždé na konci potopit co? Přesně proto se v osmém díle Jak na wake naučíme zatáčet.
Co už musím umět?
Když už se umíš postavit na wakeboard a zvládáš jízdu pod lanem ve správném postoji, potom budeš hledat další metu a tou je zatáčka na malém vleku. Ono malé vleky mají dva sloupy a jezdí tam a zpět, takže je potřeba udělat na začátku a na konci rovinky kolem předpřipravené bóje zatáčku a tím se udržet nad vodou.
Princip zatáčky na malém vleku
Abys byl schopen obkroužit zatáčku na malém vleku, tak k tomu potřebuješ mít dostatečnou rychlost. Tu získáš tím, že přeneseš víc váhy na paty, tím se prkno zařízne do vody a ty si začneš zatáčet a odjíždět dál od ocelového lana. Začneš i postupně zrychlovat, a proto se nepotopíš v tu chvíli, kdy se vlek zastaví a změní směr.
Pojďme ještě trochu zpátky a postupně. Jedeme hezky pod ocelovým lanem a jakmile se blížíme ke konci rovinky a jsme přibližně deset metrů před bójkami, tak začneme hranit přes paty směrem k nim, abychom ji mohli z venku objet. I přes to, že se vlek v jednu chvíli zastaví, tak ty pojedeš stále dál od lan a budeš setrvačností klouzat po hladině. Celou dobu se snažíme o to, aby lano zůstalo natažené. Během zatáčky dáme lehce váhu na zadní nohu, aby se nám nezapíchla špička, pokud lehce zpomalíme a začneme se bořit. Jakmile se vlek rozjede směrem zpět, ty už budeš mít zatáčku z poloviny obkrouženou a tah si tě stáhne zpět do nového směru. V tu chvíli je dobré zase přenést váhu víc do špiček, tím zatáčku doříznout a nenechat se zbytečně vytáhnout. Jakmile máš zatáčku v kapse, tak se zase srovnáš pod ocelové lano a valíš zpátky.
Rada navíc
Kdy můžu na velký vlek?
Jakmile se naučíš sám objet zatáčku, tak spoj dvě dohromady a můžeš tak jezdit bez nutnosti zastavení vleku takové osmičky. Vždycky se otočíš okolo bójí v přední i zadní části vleku a na rovince se zase srovnáš pod ocelové lano.