Jak na wake: 8. Zatáčka na malém vleku

Jezdit rovně je krásný, ale bylo by to ještě lepší, kdyby ses nemusel pokaždé na konci potopit co? Přesně proto se v osmém díle Jak na wake naučíme zatáčet.

Co už musím umět?

Když už se umíš postavit na wakeboard a zvládáš jízdu pod lanem ve správném postoji, potom budeš hledat další metu a tou je zatáčka na malém vleku. Ono malé vleky mají dva sloupy a jezdí tam a zpět, takže je potřeba udělat na začátku a na konci rovinky kolem předpřipravené bóje zatáčku a tím se udržet nad vodou.

Princip zatáčky na malém vleku

Abys byl schopen obkroužit zatáčku na malém vleku, tak k tomu potřebuješ mít dostatečnou rychlost. Tu získáš tím, že přeneseš víc váhy na paty, tím se prkno zařízne do vody a ty si začneš zatáčet a odjíždět dál od ocelového lana. Začneš i postupně zrychlovat, a proto se nepotopíš v tu chvíli, kdy se vlek zastaví a změní směr.

Pojďme ještě trochu zpátky a postupně. Jedeme hezky pod ocelovým lanem a jakmile se blížíme ke konci rovinky a jsme přibližně deset metrů před bójkami, tak začneme hranit přes paty směrem k nim, abychom ji mohli z venku objet. I přes to, že se vlek v jednu chvíli zastaví, tak ty pojedeš stále dál od lan a budeš setrvačností klouzat po hladině. Celou dobu se snažíme o to, aby lano zůstalo natažené. Během zatáčky dáme lehce váhu na zadní nohu, aby se nám nezapíchla špička, pokud lehce zpomalíme a začneme se bořit. Jakmile se vlek rozjede směrem zpět, ty už budeš mít zatáčku z poloviny obkrouženou a tah si tě stáhne zpět do nového směru. V tu chvíli je dobré zase přenést váhu víc do špiček, tím zatáčku doříznout a nenechat se zbytečně vytáhnout. Jakmile máš zatáčku v kapse, tak se zase srovnáš pod ocelové lano a valíš zpátky.

Rada navíc

Moje rada bude k fázi přehranění. Jedu po patách pryč od vleku a celku dobu sleduji unašeč. Těsně před zastavením, když už mám dostatečnou rychlost, sklopím desku na plochu a spolu s rozjezdem unašeče zpět přehraním na špičky. Je důležité u toho sledovat unašeč, což nám pomůže v timingu přehranění.
Pája Papaya Turková

Kdy můžu na velký vlek?

Jakmile se naučíš sám objet zatáčku, tak spoj dvě dohromady a můžeš tak jezdit bez nutnosti zastavení vleku takové osmičky. Vždycky se otočíš okolo bójí v přední i zadní části vleku a na rovince se zase srovnáš pod ocelové lano.

Jezdíš sám osmičky takovým způsobem, že ti operátor nemusí regulovat rychlost? V tu chvíli jsi připravený na další krok, kterým je start na velkém vleku! Jak můžeš hádat, tak přesně na to se podíváme příště.

Jak na wake stvořil

Martin Ludvík
Další články autora

Další zajímavé články

Jak na wake: 12. Ukončení jízdy na velkém vleku

V našem zatím posledním díle série Jak na wake jsme sice už zvládli to nejdůležitější, ale ještě nevíme, jak správně svou jízdu ukončit. Navíc wakeboarding není sport, kde by učení někdy skončilo. Vždycky je v čem se zlepšovat a to je na tom to hezké.

Jak na wake: 11. Zatáčka na velkém vleku

Máme za sebou rozjezd na velkém vleku, ale před námi se rychle blíží další záludnost. Tou je zatáčka, na kterou si musíme dobře najet, nenechat si prověsit lano ani se zbytečně nechat vynést. Zkrátka a dobře, je na čase si v 11 díle říct pár tipů k zatáčkám na velkém vleku.

Jak na wake: 10. Jízda a start na velkém vleku

Jde do tuhého. Čeká nás první jízda na velkém vleku, a to znamená i první start. Velký vlek nám v tomhle neodpustí tolik jako ten malý, protože se rozjíždíme rovnou na 30km/h, ale i tak to není žádná věda, tak se na to pojďme podívat.