Shaun Neff o nové podobě své firmy

Shaun Neff v rozhovoru popisuje tvorbu nového loga, rebranding značky a klíč k úspěchu na dnešním přesyceném trhu. Pokud patříte mezi ty, které zajímá zázemí businessu a designů zajímavých značek, tento rozhovor je přesně pro vás.

Značka Neff je, co se týče headwearu a oblečení obecně, jednou z nejznámějších firem. To platí hlavně pro snowboardovou a skateboardovou komunitu. Tato firma vznikla před patnácti lety v jižní Kalifornii a jejím zakladatelem nebyl nikdo jiný než Shaun Neff. Poté, co se podařilo prosadit na extrémně konkurenčním americkém trhu, Neff postupně expandoval dále do světa. Nyní je tato značka distribuována ve více než 45 zemích. Oblékají ji i trendsetteři jako například rapper Future nebo basketbalista Kevin Durrant. Letos se Neff rozhodl změnit své logo a celkově celou značku „rebrandovat“. To vše s vizí, že značka docílí větší nadčasovosti. Více nám k tomu už poví sám Shaun Neff.

Proč jsi se rozhodl vytvořit nové logo?

Cítili jsme, že už je čas pozměnit naše stávající „sucka-​face“ logo, které bylo doposud hlavní ikonou značky. Taktéž jsme z různých stran slýchali, že logo působí poněkud „dětsky“. Tím, že chceme dále růst a zvětšit náš business, rozhodli jsme se, že je čas pro změnu. Nové logo stále reprezentuje hlavní firemní slogan „Forever Fun“, nicméně působí více „dospěle“ a nadčasově.

Firmu vedeš po více než 15 let. Co ses během této doby naučil?

Za posledních 15 let jsem si uvědomil spoustu věcí o mně samotném. Taky jsem se naučil dost věcí o kultuře a vkusu mladých lidí, o tom jak posilovat vlastní značku a jak vést firmu jako takovou. Přesvědčil jsem se, že když má člověk velké sny, tvrdou prací a trpělivostí jich dosáhne.

Jak probíhal proces vytváření nového loga?

Na tvorbě nového loga se podílel kolega z oddělení designu Ken Nelson a já. Postupně jsme nakreslili a různě poupravili tisíce různých log. 

Co bys doporučil jedincům, kteří se snaží rozjet svůj vlastní byznys?

Nejdříve je nutné začít nápadem nebo konceptem, který bude na trhu unikátní. Nikdo už nepotřebuje další značku vyrábějící retro kšiltovky nebo rádoby fashion oblečení. Tohle už tady dávno je. Pokud se vám podaří najít něco nového, je nutné, abyste se obklopili talentovanými lidmi. Ve firmě zastávejte post, který vám jde nejlíp, ať už je to cokoliv. Na věci, co vám nejdou, najměte jiné lidi. Poté je třeba, abyste spolupracovali jako tým a šli si za svým cílem. Je nutné, abyste makali na 1000% každý den, jinak přijde na trh někdo jiný a vaši pozici vám přebere. V dnešní době je velmi jednoduché začít s novou značkou. Stačí dát dokupy pár homies a zaplatit někoho, kdo má pár tisíc followerů na Instagramu a značka je na světě. Problém je v tom, že takové firmy vydrží na trhu maximálně několik měsíců… Já viděl potenciál v prodeji headwearu pro snow, skate, surf a music odvětví. K dnešnímu dni jsme prodali téměř 20 milionů Neffáckých čepic a prodeje neustávají. Všechno to ale začalo tím, že jsem chodil po Kalifornii s baťůžkem a prodával čepice s logem Neff.

Na které věci jsi během své kariéry nejvíce pyšný?

Bylo velkým zážitkem spolupracovat s lidmi, jako jsou Pharrell, Wiz Khalifa, Future, Snoop Dogg nebo Kevin Durant. Taktéž si cením týmu kolem sebe, který má na úspěchu značky obrovský podíl.

Jakých úspěchů za svoji existenci Neff dosáhl?

Pro mě je úspěchem to, že jsme na trhu úspěšně již přes 15 let. To spousta značek fungujících ve snowboadingu a skatebaordingu nemůže říct. Když potkám někoho a má na sobě Neffácký produkt, hodně mě to motivuje makat na značce dál. K dnešnímu dni jsme prodali téměř půl miliardy výrobků v 60 zemích po celém světě. To je pro mě celkem úspěšná jízda…

Zdroj: Hypebeast.com

Další zajímavé články

SNOWBOARD: Mrkej na první fotky a video ze Swatch Nines 2024

Swatch Nines nás zase letos pošlou do kolen! Čekuj první obrázky a edit ze švýcarskýho Schilthornu...

Doražte na opening Horsefeathers snowparku Mölltaler Gletscher!

I když v Česku už je léto v plném proudu, tak u rakouských kolegů za hranicemi si stále můžeme užívat zimní radovánky naplno! A ještě ke všemu ve zcela novém Horsefeathers snowparku na ledovci Mölltal! Slavnostní opening proběhne v sobotu 20. dubna!

Obertauern hostí finální závod kvaldy na Freeride World Tour 2025!

Obertauern letos vůbec poprvé hostí závody 4* Freeride World Tour Challenger Series. Již tento víkend se tam potkají nejlepší jezdci Freeride World Tour a nejlepší jezdci kvalifikace a budou bojovat o poslední cenné body, které rozhodnou zda i do příští sezóny zůstanou v nejvyšší třídě Freeride World Tour. Sledujte živý přenos ze závodu přímo tady!